0

سری اوپو رینو 9 معرفی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

سری اوپو رینو 9 معرفی شد؛ قیمت و مشخصات فنی
بازدید 99


جانشین سری گوشی‌های اوپو رینو 8، یعنی سری اوپو رینو 9 ، با طراحی جدید و منحصر به فردی معرفی شد. این سری شامل سه مدل پایه، پرو و پرو پلاس می‌شود.

اخبار جدید حاکی از آن هستند که شرکت اوپو امروز از جانشین سری اوپو رینو 8 یعنی سری Oppo Reno 9 در کشور چین رونمایی کرده است. این سری از گوشی‌های اوپو شامل سه مدل با نام‌های Oppo Reno 9 ،Oppo Reno 9 Pro و Oppo Reno 9 Pro Plus می‌شود.

مهاجرت به انگلستان و پرتغال

هر سه مدل تقریبا در ظاهر یکسان به نظر می‌رسند، اما در مشخصات و ویژگی‌های فنی کمی تفاوت دارند. در ادامه به بررسی مشخصات و قیمت دو مدل از این سری یعنی مدل پایه و پرو می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های اوپو (Oppo)

قیمت و مشخصات فنی سری اوپو رینو 9

دو گوشی اوپو رینو 9 و اوپو رینو 9 پرو از ساختار شیشه‌ای با فریم پلاستیکی برخوردار هستند. ضخامت این دو گوشی 7.19 میلی‌متر و وزن آن‌ها نیز 174 گرم گزارش شده است.

سری اوپو رینو 9

این گوشی‌ها دارای یک صفحه نمایش خمیده 6.7 اینچی آمولد با وضوح و رزولوشن 2412 در 1080 پیکسل (فول اچ دی پلاس)، تراکم پیکسلی 394 پیکسل در اینچ و نرخ نوسازی 120 هرتزی هستند. این صفحه نمایش با محافظ Asahi Glass AGC DT-Star2 پوشانده شده و از عمق رنگ 10 بیتی و حداکثر روشنایی 950 نیت پشتیبانی می‌کند. در قسمت مرکزی بالای این نمایشگر نیز یک سوراخ دیده می‌شود که میزبان دوربین سلفی خواهد بود.

مدل پایه این سری به پردازنده اسنپدراگون 778G کوالکام مجهز شده، در حالی که مدل پرو از چیپست دایمنسیتی 8100-Max مدیاتک قدرت می‌گیرد. همچنین مدل پرو این سری، از چیپست اختصاصی MariSilicon X NPU برای پردازش تصویر استفاده می‌کند. علاوه بر این، هر دو گوشی از رم LPDDR5، حافظه داخلی UFS 3.1 و رابط کاربری ColorOS 13 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 13 استفاده می‌کنند.

دوربین سلفی در هر دو گوشی یکسان بوده و همان دوربین 32 مگاپیکسلی RGBW با فوکوس خودکار است. با این حال، تنظیمات و ترکیب دوربین‌های پشتی در این دو گوشی کمی متفاوت می‌باشد.

گوشی اوپو رینو 9 دارای یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و یک دوربین تک رنگ 2 مگاپیکسلی است. در مقابل، اوپو رینو 9 پرو از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی سونی IMX890 و یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی برخوردار است. انرژی مورد نیاز هر دو دستگاه نیز توسط یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی 67 واتی تامین می‌شود.

سری اوپو رینو 9

از دیگر ویژگی‌های این دو گوشی می‌توان به پشتیبانی از دو سیم کارت، شبکه اتصالی 5G، وای فای 6، بلوتوث 5.3، GNSS ،NFC، پورت USB تایپ C، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، سیستم خنک‌کننده گرافیتی و سنسور مادون قرمز اشاره کرد. سری Oppo Reno 9 در نسخه‌های متفاوت و با قیمت‌های زیر در کشور چین به فروش می‌رسد.

اوپو رینو 9

  • 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظخ داخلی، 2,499 یوان (350 دلار)
  • 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، 2,699 یوان (378 دلار)
  • ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، ۲۹۹۹ یوان (420 دلار)

اوپو رینو 9 پرو

  • 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، 3,499 یوان (490 دلار)
  • 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی، 3799 یوان (532 دلار)

این دو گوشی در رنگ‌های مشکی، طلایی و رنگین کمانی عرضه خواهند شد. البته مدل پایه اوپو رینو 9 را می‌توان به طور انحصاری در رنگ قرمز نیز تهیه کرد. فروش نهایی این گوشی‌ها از تاریخ 2 دسامبر در کشور چین آغاز می‌شود و به احتمال زیاد این سری اوپو نیز مانند نسل‌های قبلی، در هفته‌های آینده راه خود را به بازار کشورهای دیگر نیز باز می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران مجله خبری آی تی و دیجیتال درباره سری اوپو رینو 9 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید