0

راه های جلوگیری از هک گوشی | معرفی ۱۰ راه برای جلوگیری از هک گوشی |چگونه از هک شدن گوشی جلوگیری کنیم؟ | ۲۰۲۱

راه های جلوگیری از هک گوشی 2021
بازدید 271

[ad_1]

سلام به همراه های عزیز مجله آی تی در این مقاله جذاب به شما راه های جلوگیری از هک گوشی رو آموزش میدیم در خیلی مقالات پیشین به شما دوستان آموزش راه های جلوگیری از هک اینستاگرام و چگونه بفهمیم گوشی هک شده است  تا اخر این آموزش راه های جلوگیری از هک گوشی با ما همراه باشید.

۱: راه های جلوگیری از هک گوشی : آپدیت کردن سریع گوشی

یکی از بهترین راه های جلوگیری از هک شدن تلفن همراه شما بروزرسانی یا به روز نگه داشتن سیستم عامل است. به روزرسانی های به طور مرتب برای تلفن های همراه (هم Android و هم iOS) شامل بسیاری از تغییرات امنیتی است که به طور طبیعی امنیت دستگاه را افزایش می دهد و نفوذ آن را دشوارتر می کند.

بنابراین ، همیشه سعی کنید این به روزرسانی های جدید را بر روی تلفن خود بارگیری و نصب کنید. بسیاری از شرکت های تلفنی اندروید با به روزرسانی امنیتی جداگانه برای سیستم عامل تلفن شما ، سعی در ایجاد بهترین حالت امنیتی ممکن دارند. بنابراین ، یکی از م mostثرترین راه های جلوگیری از هک شدن تلفن همراه ، به روزرسانی سیستم عامل است.

۲: راه های جلوگیری از هک شدن گوشی موبایل : کنترل مصرف اینترنت برنامه ها

با نظارت و ردیابی میزان استفاده از اینترنت در هر برنامه ، می توانید دقیقاً تعیین کنید که آیا برنامه مورد نظر نقشی مخرب بر روی دستگاه دارد یا نه! نرم افزارهای جاسوسی مخرب معمولاً در پس زمینه تلفن ارتباط برقرار می کنند. به همین دلیل مصرف اینترنت بالایی دارند.

طبیعتاً ، وقتی برنامه ای نیازی به تبادل اطلاعات در اینترنت ندارد ، اما مقدار زیادی داده را از این طریق رد و بدل می کند ، عملکرد مشکوکی دارد و بهتر است فوراً آن را از تلفن جدا کنید.

مطالب مرتبط:

۳: راه های جلوگیری از هک شدن گوشی موبایل : از آنتی ویروس قوی استفاده کنید.

نصب یک آنتی ویروس و فایروال خوب می تواند یکی دیگر از روش های موثر برای جلوگیری از هک شدن تلفن شما باشد. هنگامی که یک آنتی ویروس مناسب بر روی تلفن شما نصب شود ، برنامه های مختلف تلفن را اسکن کرده و موارد مشکوک را به سرعت به شما اطلاع می دهد. به این ترتیب می توانید به سرعت برنامه های مشکوک را در تلفن خود شناسایی کرده و در صورت لزوم آنها را حذف نصب کنید. از طرف دیگر ، یک فایروال می تواند دسترسی داشته باشد.

که کدام برنامه ها به اینترنت دسترسی دارند. طبیعتاً برنامه های تلفنی آفلاین نیازی به دسترسی به اینترنت ندارند و اگر برنامه ای که به این اینترنت اصلاً نیازی به تبادل اطلاعات ندارد ، مشکوک است و می تواند مخرب باشد. بنابراین با نصب یک آنتی ویروس و فایروال خوب ، می توانید تا حد زیادی از فرار از زندان و سرقت اطلاعات تلفن همراه جلوگیری کنید.

۴: راه های جلوگیری از هک گوشی : وای فای های عمومی

ممکنه وقتی از خونه میرین بیرون به اینترنت لازم داشته باشید و به مقاله هک وای فای ما برین برای دانلود هک وای فای یا وای فای های رایگان ببنید که رمز ندارن این ها بسیار خطر ناک هستن هرگز به این نوع وای فای ها اعتما نکنید روی آن کلیک نکنید چون در کمترین زمان تمام اطلاعت شما را به سرقت برده و شما را تهدید میکنن و از شما پول های کلونی خواهند گرفت.

راهراه جلوگیری از هک گوشی

۵: راه های جلوگیر از هک گوشی : قفل روی برنامه ها

روی تمام برنامه های گوشی خود قفل بزارید حالا همشون نه روی مهم هاشون که اگر گوشی‌شما هک شد به راحتی نتونن به گالری و فایل های شخصی شما راه پیدا کنند اگر اینکارو نکنید وقتی نفوذ کنن داخل ۱۰ دقیقه تمام اطلاعت شما را میدزدن

۶: راه های جلوگیری از هک‌ گوشی : کنترل مصرف اینترنت اپلیکیشن ها

با کنترل و ردیابی میزان استفاده از اینترنت در هر برنامه ، می توانید دقیقاً بفهمید که آیا برنامه مورد نظر نقش مخربی بر روی دستگاه دارد یا خیر. برنامه های مخرب جاسوسی به طور مداوم اطلاعات را در پس زمینه تلفن پخش می کنند. به همین دلیل مصرف بالایی از اینترنت دارند. طبیعتاً ، وقتی برنامه ای نیازی به تبادل اطلاعات از طریق اینترنت ندارد ، اما داده های زیادی را از این طریق رد و بدل می کند ، عملکرد مشکوکی دارد و بهتر است سریعاً آن را از تلفن خود خارج کنید.

۷: راه های جلوگیری از هک گوشی : اتصال بلوتوث گوشی را خاموش کنید

فعال کردن اتصال بلوتوث گوشی و اتصال گوشی به سایر تلفن ها یا دستگاه ها از این طریق می تواند خطر هک شدن دستگاه را تا حدودی افزایش دهد. بنابراین توصیه می کنیم همیشه ویژگی بلوتوث تلفن خود را تا حد ممکن خاموش کنید یا حداقل تنظیمات آن را بهینه کنید تا نتواند به طور خودکار به دستگاه ها و تلفن های دیگر متصل شود. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار فعال کردن گزینه Non-Discoverable است که با فعال کردن بلوتوث بر روی تلفن شما برای سایر دستگاه ها قابل مشاهده نخواهد بود.

۸: راه های جلوگیری از هک گوشی به دسترسی اپلیکیشن ها دقت کنید

تمام اپلیکیشن هایی که از Google پلی استور یا App Store بارگیری می کنید دارای مجوز دسترسی خاصی هستند. توسعه دهندگان چند اپلیکیشن برای انتشار اپلیکیشن خود در این منابع باید دسترسی خود را مشخص کنند. مطالعه دقیق این دسترسی ها می تواند یکی از روشهای موثر در جلوگیری از هک شدن تلفن همراه باشد.

به عنوان مثال ، فرض کنید می خواهید یک بازی روی تلفن خود نصب کنید ، اما مجوزهای شما می گوید برای اجرای بازی باید به اطلاعات موجود در لیست مخاطبین خود دسترسی پیدا کنید.

کاملاً واضح است که این مشکل مشکوک خواهد بود زیرا یک بازی اصلاً نیازی به دسترسی به لیست مخاطبین تلفن شما ندارد! با مطالعه دقیق دسترسی اپلیکیشن که روی تلفن خود نصب کرده اید ، می توانید موارد مشکوک را خیلی سریع شناسایی کرده و از هک شدن تلفن خود جلوگیری کنید.

۹: راه های جلوگیری از هک گوشی : هرگرز گوشی خودتون رو روت نکنید

مسیریابی تلفن همراه ممکن است دسترسی بیشتری به شما بدهد ، اما اگر به آن فکر کنید ، بهترین گزینه برای شما نیست. با این کار تلفن همراه خود را آسیب پذیر کرده و راه را برای نفوذ هکرها به آن باز می کنید.

۱۰: راه های جلوگیری از هک گوشی : ایمیل، لینک و فایل‌های مشکوک ارسالی را باز نکنید

یکی دیگر از روش های محبوب هک کردن تلفن کاربران ، حملات فیشینگ است. در این نوع حمله ، منبعی با نام آشنا پیوند ، پرونده ، سند ، تصویر یا حتی فیلم را برای کاربر ارسال می کند. با باز کردن آن پیوند یا پرونده ، بدافزار مخفی در آن وارد تلفن شما می شود و عملیات هک اطلاعات شخصی را آغاز می کند.

برای مقابله با این حملات ، باید با منبع فرستنده پرونده مشورت کنید. شماره های مشکوک و ناشناس یا آدرس های ایمیل غیررسمی اغلب با حملات فیشینگ در ارتباط هستند. بسیاری از ایمیل های ارسال شده به کاربران دارای نام جعلی هستند ، به عنوان مثال ایمیلی با نام یک سرور پهنای باند اینترنت محبوب برای شما ارسال می شود ، اما باید به آن آدرس ایمیل نیز توجه کنید. قسمت دیگری از پیام ها دارای تبلیغات غیرواقعی مانند تخفیف از فروشگاه آنلاین ، حراج فصلی یا موارد مشابه است که کاربر را ترغیب می کند لینک را باز کند.

این روزها باید به پیام هایی که در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ارسال می شود نیز توجه شود ، بسیاری از آنها حملات خود را به پیام رسان ها با منسوخ شدن ارسال ایمیل انجام می دهند. تلفن هوشمند صاحب آمازون جف بزوس نیز با یک فایل ویدیویی ارسال شده توسط واتس اپ بر روی واتس اپ هک شد.

نتیجه

همانطور که مشاهده می کنید ، در این مقاله ما بهترین روش های جلوگیری از هک شدن تلفن همراه را ارائه داده ایم. با در نظر گرفتن این روش ها ، می توانید به میزان قابل توجهی از به خطر افتادن اطلاعات تلفن خود جلوگیری کرده و از روش های مختلف از سرقت یا هک اطلاعات تلفن شما توسط دلالان جلوگیری کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود.

Click to rate this post!

[Total: ۶ Average: ۵]

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید