0

جاویدنیا: پس از راه‌اندازی VPN قانونی، مقابله با VPNهای غیرقانونی تشدید می‌شود!

جاویدنیا: پس از راه‌اندازی VPN قانونی، مقابله با VPNهای غیرقانونی تشدید می‌شود!
بازدید 191


سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در خبرگزاری ایرنا اعلام کرده است که طراحی فنی VPN قانونی بر عهده وزارت ارتباطات است و هنوز وضعیت نامشخصی دارد، اما پیش‌نویس مسائل قانونی اعطای این VPNها در قوه قضاییه طراحی شده و بخش عمده آن در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ( کارگروه فیلترینگ ) به تصویب رسیده است.

او همچنین تاکید می‌کند که تمامی VPN های موجود در بازار ایران غیرقانونی هستند و در زمان آغاز به کار رسمی VPN قانونی، مقابله با آن‌ها به صورت جدی‌ تری دنبال خواهد شد.

«جواد جاویدنیا» در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفته که ساز و کار اپراتور رسمی VPN که قرار است به زودی توسط وزارت ارتباطات معرفی شود و مراحل فنی و شیوه قیمت ‌گذاری آن به دادستانی مربوط نیست. او تاکید کرده آنها مسائل قانونی کار را پیش برده‌اند و منتظر اقدامات وزارت ارتباطات هستند.

اما چه کسانی VPN قانونی را دریافت خواهند کرد؟ جاویدنیا اعلام کرده که رسته‌های شغلی خاص، تشکیلات قضایی و امنیتی، دانشجویان، اساتید دانشگاه، پزشکان و خبرنگاران و افرادی که بنا به اقتضائات شغلی و تحصیلی نیازمند دسترسی به سایت‌های فیلتر شده هستند جزو افرادی هستند که این VPNها را دریافت خواهند کرد: «هر یک از این افراد نیز از مراجع رسمی خود باید مجوز بگیرند، مثلا خبرنگاران از وزارت ارشاد.»

پ. ن.۱: یاد فیلم دل شکسته افتادم. سکانسی که خسرو شکیبایی گفت: خودشون، خودشون رو می گیرند؟ خودشون، خودشون رو آزاد می کنند!

پ.ن.۲: تلاش برای فیلترینگ و سانسور و محدود کردن دسترسی مردم به جریان آزاد اطلاعات ۲۰ سال است که جواب نداده و باز هم جواب نخواهد داد. هر فیلترشکنی را ببندید ۱۰ فیلترشکن دیگر بوجود خواهد آمد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید