0

تغییر چهره بعد از ارتودنسی

تغییر چهره بعد از ارتودنسی
بازدید 75


یکی از سوال‌های اصلی مراجعان ارتودنسی این است که تغییر چهره بعد از ارتودنسی چگونه رخ می‌دهد؟ اساسا آیا ارتودنسی به بهبود شکل فک کمک می‌کند؟

اغلب افراد ارتودنسی را از رویدادهای بزرگ زندگی می‌دانند، بنابراین طبیعی است که تغییرات بزرگی را که آنها به همراه خواهند داشت را با دقت بسنجند. همه می‌خواهند بدانند که از متخصص ارتودنسی چه انتظاری می‌توانند داشته باشند، به خصوص از نظر نتیجه نهایی و به خاطر هزینه ارتودنسی. به هر حال، رسیدن به لبخند رویایی شما یک دلیل عالی برای هیجان زده شدن است!

آبان تتر

اغلب از متخصص ارتودنسی سوال می‌شود که آیا بریس‌ها مانند ارتودنسی متحرک می‌توانند نه تنها روی دندان‌های شما بلکه بر شکل کل صورت نیز تاثیر بگذارند. در کل آیا ارتودنسی می‌تواند شکل صورت شما را تغییر دهند؟ پاسخ کوتاه بله است! در این مطلب به چگونگی و زمان احتمالی تغییرات صورت می‌پردازیم.

ارتودنسی شکل فک را بهبود می‌بخشد

تغییر چهره بعد از ارتودنسی

هنگامی که دندان های شما نامرتب هستند، شلوغ هستند، یا اگر دچار عدم تعادل بایت هستید، برای درمان نیاز به ارتودنسی دندان دارید. ارتودنسی‌ انواع مختلفی دارد مانند ارتودنسی نامرئی که یک راه حل موثر برای رفع این مشکلات هستند. مشکلات فک و دندان می‌تواند باعث شود که قسمت‌های پایین صورت و فک شما ناهموار به نظر برسد.

بیماران می‌خواهند بدانند که آیا استفاده از بریس می‌تواند خط فک آنها را تغییر دهد یا خیر. پاسخ این است که اگر این جزو هدفی برای درمان باشد، ممکن است. بنابراین، اگر می‌خواهید خط فکتان تغییر کند، حتماً در جلسه مشاوره خود با متخصص ارتودنسی صحبت کنید.

اوربایت، آندربایت و کراس بایت می‌تواند زمانی رخ دهد که فک در وضعیت متعادل و سالمی قرار نگیرد. اگر آندربایت داشته باشید، فک شما به سمت بیرون کشیده می‌شود. اگر اوربایت داشته باشید، قوس و دندان های بالایی شما به سمت جلو کشیده می‌شوند و چانه شما ممکن است کوچک یا ضعیف به نظر برسد. در کراس بایت، فک پایین بیشتر به سمت چپ یا راست می‌نشیند تا مستقیماً زیر دندان‌های بالا.

بریس‌ها و ارتودنسی نامرئی دندان‌ها را صاف می‌کنند و تراز فک را بهبود می‌بخشند که می‌تواند شکل فک را تغییر دهد. بریس‌ها مانند ارتودنسی دیمون می‌توانند دندان‌های صافی به شما بدهند و وقتی فک شما به یک موقعیت ایده‌آل و سالم حرکت می‌کند، تراشیده‌تر به نظر می‌رسد.

ارتودنسی تقارن صورت را بهبود می‌بخشد

هنگامی که دندان‌های شما به طور ناموزون فاصله دارند یا شلوغ هستند، صورت شما متقارن به نظر نمی‌رسد. علاوه بر این، اگر فک شما در موقعیت مناسبی قرار نگیرد، ممکن است یک طرف صورت شما پایین‌تر از سمت دیگر به نظر برسد.

تغییر چهره بعد از ارتودنسی

هنگامی که شروع به استفاده از بریس و ارتودنسی متحرک می‌کنید، متوجه جابجایی دندان‌ها خواهید شد و صورت شما نیز شروع به تغییر می‌کند. نه تنها موقعیت نیش و فک شما با بریس و ارتودنسی نامرئی بهبود می‌یابد، بلکه ممکن است مشاهده کنید که صورت شما متقارن‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

چگونه ارتودنسی می‌تواند بر فرم صورت شما تأثیر بگذارد؟

تغییر چهره بعد از ارتودنسی

صورت شما ممکن است به دلیل واکنش بدن شما به ارتودنسی مانند ارتودنسی دیمون تغییر کند. انواع مختلفی از بریس‌ها در دسترس هستند، از جمله بریس‌های فلزی، بریس‌های سرامیکی، بریس‌های لینگوال و ارتودنسی نامرئی (مانند اینویزیلاین). و همه به روشی مشابه عمل می‌کنند: با اعمال فشار به رباط پریودنتال.

رباط پریودنتال شما «ساختار بافت همبند فیبری» است که دندان شما را به استخوان اطراف متصل می‌کند. همانطور که سیم، براکت ها و نوارهای بریس‌های شما فشار سبک و ثابتی را اعمال می‌کند، بدن شما با تولید سلول‌های استخوان ساز و تخریب کننده استخوان واکنش نشان می‌دهد که شروع به بازسازی شکل استخوان و صورت شما می‌کند.

متخصص ارتودنسی فشار وارد شده به دندان‌ها را در طول درمان به دقت تنظیم می‌کند تا نتیجه نهایی را بهینه کند و از مفید بودن هرگونه تغییر صورت اطمینان حاصل کند. این سفارشی‌سازی ممکن است شامل اضافه کردن نوارهای اضافی، تغییر سیم در بریس‌ها و روش‌های دیگر باشد.

علاوه بر این، ممکن است از نوارهایی بین فک بالا و پایین برای اصلاح اوربایت یا آندربایت استفاده کنند. به همین دلیل است که طول درمان در بیشتر موارد بین 12 تا 18 ماه متغیر است.

با اعمال این فشار به رباط پریودنتال در یک دوره زمانی، بریس‌ها مثلا ارتودنسی متحرک می‌توانند بر رشد فک تأثیر بگذارند و حتی تقارن صورت را بهبود بخشند. این یکی از بسیاری از مزایای قابل توجه انواع بریس مانند ارتودنسی نامرئی است.

این تغییرات ظریف در خط فک شما حتی می‌تواند در نتایج مورد نظر طرح درمان ارتودنسی شما نیز گنجانده شود. در مواردی که عدم تعادل فک یا صورت شدیدتر است، ارتودنتیست شما می تواند با متخصصان دیگر برای دستیابی به تغییرات چشمگیرتر همکاری کند.

آیا ارتودنسی در هر سنی شکل صورت را تغییر می‌دهند؟

تغییر چهره بعد از ارتودنسی

گرفتن بریس مانند ارتودنسی دیمون یک گزینه قابل اعتماد، موثر و همه کاره برای کسانی است که به دنبال بهبود لبخند خود هستند – چه در حال مقابله با اوربایت، آندربایت، لبخند شلوغ یا نیش نامرتب باشید. برای هر لبخند درمانی وجود دارد!

با این حال، میزان تغییر و درجه‌ای که براکت‌ها ممکن است بر شکل صورت شما تأثیر بگذارد به سن و شرایط شما بستگی دارد، بنابراین متخصص ارتودنسی مورد اعتماد شما همیشه بهترین فردی است که می‌توانید از آن بپرسید.

کودکان و نوجوانان

برای کودکان و نوجوانان در حال رشد، بدن آنها هنوز در حال رشد است، به این معنی که دندان‌ها، لثه‌ها، استخوان‌های فک و عضلات انعطاف پذیرتر برای تغییر هستند. بریس‌ها مانند ارتودنسی متحرک در این مرحله می‌توانند به شدت بر رشد تأثیر بگذارند. به همین دلیل است که درمان ارتودنسی اغلب برای نوجوانان توصیه می‌شود.

بزرگسالان

تغییر چهره بعد از ارتودنسی

با این حال، احتمال تغییر برای گروه‌های جوان‌تر، بزرگسالان را از دستیابی به لبخند ایده‌آل خود و حتی بهبود تقارن چهره‌شان محروم نمی‌کند. آنها می‌توانند با انواع بریس مانند ارتودنسی دیمون به هدف زیبایی لبخند خود برسند.

شما بهترین نتایج را با دندان‌ها و لثه‌های سالم به دست خواهید آورد. با افزایش سن، دندان‌ها، لثه‌ها و استخوان‌های اطراف سخت‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شوند. در همین حال، مسائلی مانند بیماری لثه می‌تواند توانایی بدن شما را برای تولید سلول‌های استخوانی در حین حرکت دندان ها مختل کند.

این بدان معناست که دندان‌ها به احتمال زیاد به جای اصلی خود باز می‌گردند، و علاوه بر این، فرآیند بازسازی استخوان (که به تغییرات ظریف در شکل صورت شما کمک می‌کند) کمتر موثر است. بهتر است با متخصص ارتودنسی خود مشورت کنید که می‌تواند لبخند شما را ارزیابی کند.

سخن پایانی

لبخند رویاهای شما در دسترس است و هزینه ارتودنسی از سریع ترین و موثرترین راه هاست. این یک سرمایه گذاری بزرگ است، بنابراین بسیار مهم است که همه گزینه های خود را بسنجید و مزایای آن را در نظر بگیرید. دکتر داودیان در میهن ارتو به شما برای داشتن یک لبخند زیبا کمک می‌کند.

.

پایان رپورتاژ آگهی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید