0

تشخیص احتمال مرگ در 10 سال آینده با هوش مصنوعی!

تشخیص احتمال مرگ در 10 سال آینده با هوش مصنوعی!
بازدید 210


محققان از طریق سیستمی هوش مصنوعی ساخته‌اند که قدرت تشخیص احتمال مرگ در 10 سال آینده را دارد. این سیستم از روی یک اسکن پرتو ایکس خطر حمله قلبی تشخیص می‌دهد.

محققان آمریکایی اخیراً مدل هوش مصنوعی جدیدی طراحی و ساخته‌اند که قادر است با کمک یادگیری عمیق از روی یک اسکن پرتو ایکس به تشخیص احتمال مرگ در 10 سال آینده کمک کرده و تشخیص دهد که آیا فرد مورد نظر در معرض خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی قرار دارد یا خیر.

مهاجرت به انگلستان و پرتغال

با وجود اینکه یافته‌های مقدماتی این مطالعه در اجلاس سالانه «انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی» ارائه شده است، اما این نتایج هنوز در یک مجله علمی به چاپ و تأیید نرسیده‌ است. به هر حال چنین مطالعاتی به پیشرفت و کاربرد تکنولوژی در حوزه پزشکی کمک شایانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: چه باور بکنید و چه نه هوش مصنوعی خلاق است و می‌تواند بهتر از انسان‌ها شعر بگوید!

کارکرد سیستم هوش مصنوعی تشخیص احتمال مرگ در 10 سال آینده

در این سیستم یادگیری عمیق به منظور شناسایی تصاویر پرتو ایکس از هوش مصنوعی استفاده شده تا احتمال بروز سکته یا حمله قلبی پیش‌بینی شود. در این راستا دکتر «جیکوب وایس»، محقق ارشد این پژوهش از بیمارستان عمومی ماساچوست آمریکا اعلام کرده است: «ما نشان دادیم که یک اسکن پرتو ایکس از سینه می‌تواند چیزی فراتر از یک اسکن معمولی باشد. ما با این رویکرد می‌توانیم نوعی ارزیابی کمّی داشته باشیم تا اطلاعات تشخیصی و پیش‌بینی خود از آینده را در اختیار پزشکان و بیماران قرار دهیم».

تشخیص احتمال مرگ در 10 سال آینده

در واقع سیستمی که دکتر وایس و همکارانش طراحی کرده‌اند، تنها با مجموعه‌ای از اسکن‌های پرتو ایکس سینه مورد راهنمایی قرار داده می‌شود. این مدل با نام CXR-CVD قادر است ریسک مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی را پیش‌بینی کند. دکتر وایس در این خصوص ادعا دارد که فناوری آن‌ها به بیماران کمک کرده تا درمان‌های لازم را آغاز کنند. بیماران قلبی معمولاً می‌توانند با مصرف برخی داروها، سطح کلسترول خون خود را پایین بیاورند و تا میزان 25 درصد از بروز حملات قلبی یا خطر سکته جلوگیری کنند.

محققان الگوریتم این سیستم را با حدود 150 هزار اسکن پرتو ایکس از سینه طراحی کرده‌اند و آن را روی حدود 11 هزار نفر مورد آزمایش قرار داده‌اند. نتیجه این آزمایش‌ها چنین بود که رابطه نزدیکی میان پیش‌بینی هوش مصنوعی از آینده داوطلبان و بروز مشکلات قلبی و عروقی در طول سالیان بعدی کشف شده است.

دکتر وایس در پایان در مورد این تکنولوژی می‌گوید: «مدت‌هاست فهمیده‌ایم که پرتو ایکس اطلاعات بسیار بیشتری را نسبت به روش‌های تشخیصی سنتی به دست می‌آورد، اما از این اطلاعات استفاده نکرده بودیم، چون روش مناسب و قابل‌اطمینانی برای انجام این کار نداشتیم. پیشرفت‌های هوش مصنوعی حالا این مسئله را محقق کرده‌ است».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تشخیص احتمال مرگ در 10 سال آینده با استفاده از هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید