0

ترفندهای دوربین ردمی نوت 10 پرو ؛ 8 روش برای تجربه عکاسی بهتر

ترفندهای دوربین ردمی نوت 10 پرو ؛ 8 روش برای تجربه عکاسی بهتر
بازدید 193


گوشی‌های سری ردمی نوت شیائومی همیشه به قابلیت‌های خوب دوربین‌ معروف بودند. در این مقاله قصد داریم ترفندهای دوربین ردمی نوت 10 پرو را با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید حس بهتری از عکاسی با این گوشی را تجربه کنید.

با ترفندهای دوربین ردمی نوت 10 پرو می‌توانید از حداکثر توان دوربین گوشی خود استفاده کنید. چهار دوربینی که ردمی Note 10 Pro در اختیار شما قرار داده، کافی هستند تا بتوانید عکس‌های فوق‌العاده‌‌ای بگیرید. بسیاری از افراد از قابلیت های دوربین ردمی نوت 10 پرو باخبر نیستند. اگر 8 ترفند این مقاله را یاد بگیرید، هیچ محدودیتی در ثبت عکس‌های زیبا نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

ترفندهای دوربین ردمی نوت 10 پرو

در این مقاله به شما توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید از ویژگی های دوربین ردمی نوت 10 پرو استفاده کنید. اگر می‌خواهید کیفیت و وضوح عکس‌‌های این گوشی را بهتر کنید، پیشنهاد می‌کنیم ترفندهای دوربین Redmi Note 10 Pro را از دست ندهید.

ترفندهای دوربین ردمی نوت 10 پرو
ترفندهای دوربین ردمی نوت 10 پرو

قابلیت Focus Peaking

Focus Peaking قابلیتی‌ است که به شما اجازه می‌دهد نقطه مورد نظر خود را برای فوکوس بیشتر انتخاب کنید. با فعال شدن این قابلیت، نقطه مورد نظر با رنگ قرمز به شما نمایش داده می‌شود. به کمک این قابلیت می‌توانید بدون هیچ مشکلی و به‌صورت دستی، نقطه‌ای را که می‌خواهید دوربین روی آن فوکوس کند، انتخاب کنید. برای فعال کردن این قابلیت، مراحل زیر را انجام دهید:

  • اپلیکیشن دوربین ردمی نوت 10 پرو را باز کنید.
  • از بین حالت‌های موجود برای عکاسی، گزینه Pro را انتخاب کنید.
  • از منوی بالا و سمت راست، گزینه Focus Peaking را انتخاب کنید.

به همین راحتی، یکی از بهترین ترفندهای دوربین ردمی نوت 10 پرو را فعال کردید. با این روش موثر می‌توانید قابلیت فوکوس دوربین گوشی را تقویت کنید.

ترفندهای دوربین ردمی نوت 10 پرو

 

ثبت جزئیات بهتر

یکی از قابلیت های دوربین ردمی نوت 10 پرو این است که به شما اجازه می‌دهد عکس‌هایی با جزئیات بهتر بگیرید. اگر می‌خواهید از حداکثر مگاپیکسل گوشی خود استفاده کنید، باید به قسمت More در اپلیکیشن دوربین بروید و حالت Maximum Resolution را انتخاب کنید. گوشی شما در حالت پیش‌فرض، مگاپیکسل‌ها را با هم ترکیب می‌کند تا فضای بیشتری ذخیره شود؛ به همین دلیل، از حداکثر مگاپیکسلی که دوربین ارائه می‌دهد، استفاده نمی‌کند.

اگر قابلیت حداکثر رزولوشن را فعال کنید، درواقع می‌توانید حداکثر توان مگاپیکسل دوربین را به اجرا بگذارید. مطمئن باشید که نتیجه آن، بسیار متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن Google Camera

GCam درواقع اپلیکیشن دوربین گوگل است که از یک الگوریتم ساخت گوگل برای بهبود کیفیت عکس استفاده می‌کند. این اپلیکیشن برای گوشی‌های گوگل پیکسل طراحی شده بود؛ اما بعدها، توسعه‌دهندگان توانستند آن را برای تعدادی از گوشی‌های شیائومی، از جمله ردمی نوت 10 پرو نیز منتشر کنند.

با این اپلیکیشن می‌توانید عکس‌هایی با HDR بهتر و محدوده داینامیکی وسیع‌تری داشته باشید. اپلیکیشن Google Camera به ویژگی‌های جالبی مجهز شده که از جمله آنها می‌توان به Night Mode، جزئیات بهتر در مود پرتره و Astrophotography Mode (حالت عکاسی نجومی) اشاره کرد.

ترفندهای دوربین ردمی نوت 10 پرو
قابلیت های دوربین ردمی نوت 10 پرو

حالت Supermoon

یکی دیگر از ترفندهای دوربین ردمی نوت 10 پرو ، استفاده از Supermoon mode است. گوشی‌های شیائومی به حالت سوپرمون مجهز هستند که به کاربر اجازه می‌دهد عکس‌های فوق‌العاده‌ای از ماه بگیرند. این کار با استفاده از فیلترها و افکت‌های مختلف امکان‌پذیر می‌شود. با فعال کردن این قابلیت، اپلیکیشن دوربین ردمی نوت 10 پرو می‌تواند بهترین پارامترهای لازم برای واضح‌ترین تصویر از ماه را به‌صورت اتوماتیک تنظیم کند. برای فعال کردن Supermoon mode کافی‌است مراحل زیر را انجام دهید:

  • اپلیکیشن دوربین ردمی نوت 10 پرو را باز کنید.
  • از منوی انتخاب حالت‌ها، گزینه More را انتخاب کرده و سپس، گزینه Super moon را انتخاب کنید.
  • در این مرحله می‌توانید یکی از افکت‌ها برای ثبت تصویری از ماه را انتخاب کنید. حتی می‌توانید متنی را روی عکسی که خودتان گرفته‌اید، بنویسید.

تنظیم بوکه در مود پرتره

در افکت بوکه، تصور پس‌زمینه تار می‌شود تا سوژه اصلی بیشتر به چشم بیاید و عمق تصویر بیشتر شود. شما می‌توانید میزان تاری را در افکت بوکه تنظیم کنید. یکی از ترفندهای دوربین ردمی نوت 10 پرو برای گرفتن عکس‌های سلفی بهتر این است که بدون کنترل میزان بوکه، کادر را ببندید و عکس بگیرید.

اپلیکیشن دوربین به‌صورت پیش‌فرض، کمی تصویر پس‌زمینه را تار می‌کند و تاری بیش از اندازه، باعث مصنوعی شدن عکس می‌شود. البته شما می‌توانید در بخش تنظیمات، میزان تاری و واقعی‌بودن عکس‌ها را تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید:

غیرفعال کردن هوش مصنوعی

در مشخصات دوربین ردمی نوت 10 پرو هم مثل بسیاری از گوشی‌های شیائومی، از قابلیت هوش مصنوعی استفاده شده که به بهینه‌سازی تصاویر ثبت شده کمک می‌کند. اما گاهی اوقات بهینه‌سازی‌ها آنقدر زیاد می‌شوند که عکس کمی مصنوعی به‌نظر می‌‌رسد. بنابراین بهتر است قابلیت هوش مصنوعی را غیرفعال کنید. برای این کار، تنها کافی‌است روی گزینه AI ضربه بزنید. می‌توانید این گزینه را در قسمت بالای اپلیکیشن دوربین پیدا کنید.

ثبت عکس در حالت RAW

ثبت عکس در حالت RAW

از دیگر ترفندهای دوربین ردمی نوت 10 پرو این است که از فرمت RAW استفاده کنید. اپلیکیشن دوربین این گوشی در حالت پیش‌فرض، عکس‌ها را در فرمت JPG یا JPEG ثبت می‌کند. اما فرمت RAW درواقع به شما اجازه می‌دهد که از تمام مزیت‌های دوربین استفاده کنید. زیرا در این حالت، عکس‌ها بدون فشرده‌سازی یا هرگونه پردازش خاصی ثبت می‌شوند و به این ترتیب، کیفیت آنها کم نمی‌شود.

پس از ثبت عکس‌ها در فرمت RAW می‌توانید آنها با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته‌ای مثل فتوشاپ یا لایت‌روم ویرایش و پردازش کنید، بدون اینکه کیفیت آنها کم شود. برای فعال کردن این حالت، اپلیکیشن دوربین گوشی را باز کرده و حالت Pro را از سمت چپ رابط کاربری دوربین انتخاب کنید.

پس از وارد شدن به این قسمت، آیکون ساندویچ (سه خط تیره موازی) که در بالا و سمت راست قرار دارد را انتخاب کنید. گزینه RAW را فعال کرده و پس از آن، عکس‌ها را در فرمت RAW ثبت کنید.

افکت دیوراما

افکت diorama روش جالبی است که به شما اجازه می‌دهد فوکوس مختلفی به عکس بدهید که باعث می‌شود حالتی مینیاتوری در سوژه ایجاد شود. برای فعال کردن این حالت، مراحل زیر را انجام دهید:

  • در اپلیکیشن دوربین ردمی نوت 10 پرو ، به مود عکس بروید.
  • سپس منوی سه خط را باز کرده و افکت دیوراما را فعال کنید.

یکی از آسان‌ترین ترفندهای ردمی نوت 10 پرو این است که عکاسی در سبک جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ سبکی که تاکنون شاید از آن بی‌خبر بودید.

سوالات متداول

مشخصات دوربین ردمی نوت 10 پرو چیست؟

این گوشی هوشمند از چهار لنز دوربین بهره می‌برد. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی این گوشی از نوع لنز واید و 26 میلی‌متری است که از فوکوس خودکار تشخیص فاز با پیکسل دوگانه پشتیبانی می‌کند. یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی نیز در مشخصات دوربین ردمی نوت 10 پرو دیده می‌شود که زاویه 118 درجه را پوشش می‌دهد. در تنظیمات دوربین این گوشی، یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی نیز قرار گرفته است. در نمای جلویی این گوشی، یک لنز 16 مگاپیکسلی تعبیه شده که برای ثبت عکس‌های سلفی کاربر دارد.

قیمت ردمی نوت 10 پرو چقدر است؟

قیمت ردمی نوت 10 پرو در زمان نگارش این مقاله، حدود 6.500.000 تا 7.300.000 تومان است.

بیشتر بخوانید:

منبع: crast

نظر شما درباره ترفندهای دوربین ردمی نوت 10 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید