0

بهترین نرم افزارهای تبدیل عکس به متن برای اندروید و آیفون

بهترین نرم افزارهای تبدیل عکس به متن برای اندروید و آیفون
بازدید 359


برنامه‌هایی که قادر هستند عکس را به متن تبدیل کنند از محبوبیت زیادی برخوردارند و کاربران بسیاری از آنها استفاده می‌کنند. ما در این مطلب بهترین نرم افزارهای تبدیل عکس به متن را معرفی می‌کنیم.

با وجود اینکه همه چیز حالت دیجیتال پیدا کرده است، اما هنوز هم استفاده از کاغذ در مواردی مانند کتاب‌ها، قبوض، روزنامه‌ها و… رواج دارد که به نظر می‌رسد به مرور تغییر حالت خواهند داد.

آرون گروپس

برای تبدیل اسناد راهکاری به نام OCR وجود دارد. نرم‌افزارهای OCR امکان دیجیتالی کردن اسناد نوشتاری پرینت‌شده و تبدیل آن‌ها به نسخه‌‌های قابل ویرایش را فراهم می‌کنند. تشخیص کاراکتر اپتیکال یا OCR برنامه‌ای است که تصاویر اسکن شده‌ی متون چاپ‌شده یا دست‌نویس را به فرمت‌های متنی قابل خواندن برای ماشین تبدیل می‌کند.

از این فناوری کارآمد می‌توان برای استخراج متن از تصاویر نیز بهره برد. به علاوه، با استفاده از OCR می‌توانید جدول‌های موجود در متن چاپ‌شده را به فرمت اکسل تبدیل کنید و کتاب‌های قدیمی را به گونه‌ای PDF کنید که متن موجود در تصاویر آن‌ها نیز توسط نرم‌افزاری که PDF را با آن باز می‌کنید، قابل جستجو باشد.

همانگونه که پیداست این برنامه‌ها بسیار جذاب و کاربردی هستند. اگر مایل هستید از این برنامه‌ها استفاده کنید و به دنبال بهترین اپلیکیشن تبدیل عکس به متن اندروید و آیفون هستید، در ادامه همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون

بهترین برنامه اسلوموشن اندروید و iOS

بهترین نرم افزارهای تبدیل عکس به متن

وجود فناوری سرعت و کارآیی انجام کارهای مختلف را به طور چشمگیری افزایش داده است؛ تا جایی که اکنون ابزارهایی مانند برنامه‌های تبدیل عکس به متن وجود دارند و می‌توانند ما را از شر پیچیدگی‌ها و کارهای دست و پاگیر خلاص کنند.

این برنامه‌ها بسیار مفید و کاربردی هستند و می‌توانند مانند یک ناجی عمل کنند. استفاده از برنامه تبدیل عکس به متن آیفون و اندروید فرصتی عالی برای جمع‌آوری داده‌ها، گرفتن عکس و تبدیل تصاویر به متن بدون نیاز به تایپ آنها در برنامه word است. بهترین نرم افزارهای تبدیل عکس به متن در ادامه معرفی شده‌اند.

Image to Text -OCR

برنامه Image to Text -OCR یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای تبدیل عکس به متن است که بسیاری آن را پیشنهاد می‌کنند. این برنامه ریویو و امتیاز بالایی در گوگل پلی استور به خودش اختصاص داده و می‌تواند با سرعت زیادی عکس شما را به متن تبدیل کند.

خوشبختانه این اپلیکیشن رایگان است و شما برای شروع نیازی به پرداخت هزینه یا هزینه ثبت نام ندارید. علاوه بر این، Image to Text -OCR یک ابزار اسکن چندگانه است که می‌تواند اعداد، کاراکترهای خاص و حروف الفبا را تشخیص دهد و همه را به متن تبدیل کند.

Copy Text On Image

این برنامه بهترین اپلیکیشنی است که به سرعت می‌تواند عکس شما را به متن تبدیل کند. با این برنامه نه تنها می‌توانید متن درون عکس‌ها را استخراج کنید، بلکه یک تکنیک فوق العاده برای ترجمه متن شما به بیش از 100 زبان است.

این برنامه می تواند بهترین راه حل برای کپی کردن یادداشت‌های دست نویس‌ها و استفاده از اطلاعات آنها برای پایان نامه و همینطور اپلیکیشنی برای نوشتن تکالیف مدرسه باشد.

Easy Screen OCR

از بهترین نرم افزارهای تبدیل عکس به متن اندروید و آیفون می‌توان این مورد را نام برد. اپلیکیشن‌ تبدیل عکس به متن Easy Screen OCR برای تبدیل عکس به متن نوشتار از موتور شناسایی مبتنی بر ابر (Cloud) گوگل استفاده می‌کند.

این نرم افزار کاربردی برای تبدیل متن به عکس از اینترنت استفاده می‌کند. از طریق این برنامه به آسانی می‌توانید تبدیل عکس به متن‌هایی که مد نظر دارید را انجام دهید. در این زمینه برنامه از موتور شناسایی بسیار خوبی استفاده کرده که درصد خطا در آن به شدت کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی

بهترین آنتی ویروس اندروید 2022

CamScanner

CamScanner بهترین برنامه همه جانبه OCR است که می‌تواند برای چندین کار مانند اسکن اسناد و تبدیل تصاویر به PDF استفاده شود. ویژگی پیشرفته OCR CamScanner رایگان نیست. البته دقت آن کمتر از سایر برنامه‌های اسکنر OCR موجود در بازار است و امکان اشتباه دارد.

این برنامه اسکنر متن یک حساب ذخیره سازی ابری را فراهم می‌کند که می‌تواند برای ذخیره تمام اسناد و تصاویر استفاده شود. همچنین پشتیبانی خوبی ارائه می‌دهد و UI برنامه برای پیمایش راحت است. CamScanner بهترین برنامه تبدیل عکس به متن آیفون است اما از اندروید هم پشتیبانی می‌کند.

PDF SCANNER

برنامه PDF Scanner یک برنامه کارآمد برای تبدیل تصویر به متن بوده که فناوری OCR آن رایگان است. کاربران می‌توانند تصاویر را برای متن اسکن کرده و سپس به راحتی آن را به یک فایل PDF تبدیل کنند.

رابط کاربری برنامه بسیار مناسب است و بیش از ۱۰۰ زبان را پشتیبانی می‌کند. حتی بدون اتصال به اینترنت فعال هم می‌توان از آن استفاده کرد. این برنامه تبدیل عکس به متن آیفون یک نسخه اندروید نیز دارد که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

Adobe Scan

برنامه Adobe OCR Android احتمالاً محبوب‌ترین برنامه‌ها مدیریت اسناد است که کاربران خود را قادر می‌سازند تا دوربین خود را به سمت متن هدایت کنند و آن را به صورت خودکار اسکن و شناسایی می‌کند.

با فناوری پیشرفته OCR، کاربران می‌توانند متن‌های داخل اسناد را به صورت یکپارچه اسکن کنند. همچنین یک ویرایشگر داخلی را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند متن‌های برجسته، حاشیه نویسی، ویرایش کنند. برنامه اسکنر متن Adobe Scan باعث صرفه جویی در وقت می‌شود. این برنامه برای Android و iOS موجود است.

Smart lens

برنامه Smart Lens که از بهترین نرم افزارهای تبدیل عکس به متن برای اندروید و آیفون است. این اپ برای تبدیل تصویر به متن، نه تنها به کاربران خود امکان اسکن اسناد مختلف و تبدیل تصاویر به متن را می‌دهد، بلکه به ترجمه آن متن به زبان‌های دیگر نیز کمک می‌کند. همچنین می‌تواند برای اسکن کارت‌های ویزیت در جایی که نام، شماره، آدرس و شناسه ایمیل است را شناسایی کند.

کاربران می‌توانند هر تصویر یا سندی را حتی اگر به زبان خارجی باشد، تبدیل و اسکن کنند. نسخه حرفه‌ای این برنامه پولی بوده و با خرید آن، می‌توان تبلیغات را حذف کرد و به کاربران اجازه می‌دهد تا از برنامه برای تعداد نامحدود اسکن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین برنامه هک وای فای ؛ چطور وای فای را هک کنیم؟

بهترین برنامه هک بازی ؛ لذت بازی بدون محدودیت

Readiris

این برنامه اسکنر OCR برای دستگاه‌های iOS می‌تواند برای افزودن امضا‌ها به آنها استفاده شود. با استفاده از این برنامه مبدل تصویر به متن، می‌توانید متن موجود در تصاویر را ویرایش کنید. با استفاده از این برنامه برای تبدیل تصویر به متن، می‌توانید اسناد خود را به فرمت mp3 تبدیل کنید. این فایل‌های صوتی در دستگاه‌های مختلف قابل پخش هستند.

Evernote Scannabl

Evernote Scannable یک اپلیکیشن OCR با کار آسان و هوشمند برای تبدیل تصویر به متن است. این برنامه انواع مختلف اسناد را اسکن و شناسایی می‌کند و همچنین می‌تواند برای برش، چرخش و تغییر روشنایی تصاویر اسکن شده استفاده شود.

شما می‌توانید قالبی را برای ذخیره تصاویر اسکن شده انتخاب کنید. همچنین برنامه اسکنر متن می‌تواند کارت بازدیدکننده را هنگام اسکن شناسایی کرده و جزئیات کارت را برای شما ذخیره کند. این برنامه برای iOS و Android در دسترس است که البته بیشتر به کاربران iPhone توصیه می‌شود.

متن‌ یار

متن‌ یار بهترین اپلیکیشن تبدیل عکس به متن اندروید و یک تبدیل‌گر متن است که تصاویر دریافتی را پردازش کرده و متن موجود در آنها را استخراج می‌کند. در این برنامه، برای تبدیل عکس به متن، تکنولوژی او-سی-آر یا تشخیص حروف به کار رفته است که متن یار را تبدیل به یکی از دقیق‌ترین ابزارهای موجود در بازار برای متن فارسی کرده است.

مایکروسافت لنز

این اپلیکیشن برای اندروید و آیفون قابل استفاده است و از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند. اما اگر متن شما انگلیسی است، این ابزار دقیق‌ترین روش‌های موجود در تمام دنیای تکنولوژی را دارد. وقتی این اپلیکیشن را روشن می‌کنید، می‌توانید اسناد مختلف را با آن اسکن یا به متن تبدیل کنید.

Google Keep

این اپلیکیشن عالی یادداشت برداری که توسط کمپانی گوگل تولید شده، از کاربردهای خلاقانه و ترفندهای جالب زیادی برخوردار است. یکی از کاربردهای جذاب این اپلیکیشن، برخورداری از پشتیبانی داخلی از OCR است.

با توجه به آزمایش‌های انجام شده، به نظر می‌رسد که Google keep قادر است عمل تبدیل عکس به متن را هم در قالب‌های متنی ساده و هم در قالب‌های پیچیده‌تر به خوبی انجام داده و قالب بندی متن اصلی را هم تا حد زیادی حفظ کند.

بعد از انجام کار با این اپلیکیشن اندرویدی متن مورد نظر در عرض چند ثانیه از تصویر استخراج می‌شود.

Text Scanner [OCR]

عملکرد اسکنر متن Text Scanner [OCR] به Google Keep بسیار نزدیک است. این برنامه ادعا می‌کند از بیش از 50 زبان از جمله زبان چینی، ژاپنی، فرانسوی و بسیاری موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن حتی از استخراج متن از متون دست نوشته نیز پشتیبانی می‌کند و رابط برنامه از ویژگی‌های اسکن بسیار کاربردی مانند بزرگنمایی و اسلایدر تنظیم روشنایی برای ثبت متن به  واضح ترین حالت ممکن برخوردار است.

این اپلیکیشن که از بهترین نرم افزارهای تبدیل عکس به متن اندروید به شمار می‌رود، یکی از معدود برنامه‌هایی است که از استخراج متن از دست نوشته پشتیبانی می‌کند بنابراین ارزش امتحان کردن را دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین یوتیوب دانلودر تلگرام کدام است؟

 بهترین یوتیوبرها و استریمرهای ایرانی

Text Fairy

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای تبدیل عکس به متن اندروید Text Fairy بوده که قادر به شناخت متن از بیش از 50 زبان زنده دنیا از جمله زبان‌های چینی، ژاپنی، هلندی، فرانسوی و بسیاری موارد دیگر است. هم چنین از چند نوع زبان هندی مانند هندی، بنگالی، مراتی و تلوگو پشتیبانی می‌کند.

این برنامه اسناد متنی با قالب ساده را به سادگی اسکن می‌کند اما هنگام شناخت متن از صفحات پیچیده‌تری که شامل تصاویر می‌شود، ممکن است با مشکلاتی مواجه شود و هم چنین در تشخیص حروف رنگی و متون دست نوشته نیز مشکل دارد.

OCR Text Scanner

OCR Text Scanner از یک رابط کاربری بسیار ساده اندرویدی برخوردار است و از بیش از 55 زبان از جمله انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، سوئدی و بسیاری موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. با توجه به آزمایش‌های انجام شده، این طور به نظر می‌رسد که بر روی اسناد به خوبی کار می‌کند، اگرچه ممکن است گاهی با یک سری مشکلات جزئی مانند جا انداختن یک یا دو کلمه مواجه شود.

این برنامه قادر نیست متن تصاویر متون دست نوشته را تشخیص دهد. هم چنین شامل تبلیغات درون برنامه‌ای می‌شود، بنابراین باید بین هر اسکن حدود پنج ثانیه صبر کنید.

Text Scanner

بهترین نرم افزارهای تبدیل عکس به متن

اپلیکیشن Text Scanner یک هدف اصلی دارد و آن هم تبدیل عکس به متن است. این برنامه برای اسکن یک صفحه چاپی از قابلیت‌های بسیار مناسبی برخوردار است. با این حال، نتایج حاصل از اسکن متن دست نوشته توسط آن چندان امیدوار کننده نیست.

نسخه رایگان این برنامه امکان تبدیل آفلاین عکس به متن اندروید را ارائه نمی‌دهد. علاوه بر این، در هر مرحله از استفاده از برنامه پیشنهادی را مبنی دریافت نسخه بدون تبلیغ مشاهده خواهید کرد.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین اپلیکیشن تبدیل عکس به متن اندروید و آیفون پرداختیم. استفاده از برنامه‌های تبدیل عکس به متن به شما این امکان را می‌دهند تا بدون نیاز به تایپ بتوانید متن‌هایی که در عکس نهفته‌اند را به متن‌های گویا تبدیل کنید. تبدیل عکس به متن از جمله تکنولوژی‌هایی بود که به محض ورود یک انقلاب در دنیای نویسندگی دیجیتال و تایپ به وجود آورد. ابزارهای تبدیل عکس به متن برای تایپیست‌ها و دیگر افراد فعال در شغل‌های مرتبط بسیر کمک کننده بودند.

سوالات متداول

بهترین اپلیکیشن تبدیل عکس به متن آیفون کدام است؟

در این مطلب به معرفی بهترین نرم افزارهای تبدیل عکس به متن پرداختیم. این برنامه‌ها هم برای اندروید در دسترس هستند و هم برای آیفون. از بین اپلیکیشن‌های معرفی شده مناسب‌ترین آنها برای سیستم عامل آیفون، مایکروسافت لنز، Evernote Scannable، PDF SCANNER و … هستند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین نرم افزارهای تبدیل عکس به متن چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال و سایر کاربران در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید