0

باشگاه کارآفرینی تیوان در آستانه سال جدید تعطیل شد

باشگاه کارآفرینی تیوان در آستانه سال جدید تعطیل شد
بازدید 129


باشگاه کارآفرینی تیوان در پی عدم تمدید قرارداد شتاب‌دهنده کارا در روزهای پایانی سال تعطیل اعلام شد. در این اکوسیستم استارتاپی 150 نفر مشغول به کار بودند.

«محمدرضا سبحان»، مدیرعامل باشگاه کارآفرینی تیوان طی گفتگویی خبر از عدم تمایل برای تمدید قرارداد تیوان با شتابدهنده کارا (متعلق به مجموعه سیناژن) برای سال بعد داده، لذا در روزهای پایانی سال 1401 شاهد تعطیلی این اکوسیستم استارتاپی بودیم.

این موضوع البته منجر به ایجاد سردرگمی بسیاری از تیم‌های مستقر در این باشگاه شده و با معضلاتی در روزهای پایانی سال 1401 برای تیم‌های استارتاپی همراه شده است. در این مجموعه حدود 150 نفر به کار مشغول بودند که همگی آن‌ها در قالب 20 تیم و چندین فریلنسر فعالیت داشتند.

سبحان با اعلام نگرانی خود از شرایط اکوسیستم استارتاپی کشور و اهمیت به تیم‌ها و جوانان مشغول در این حوزه از آینده نامشخص این اکوسیستم با این بدرفتاری‌ها خبر داده است. او ضمن تاکید بر عدم امکان پیش‌بینی آینده، تصمیم‌گیری‌های مدیران را لحظه‌ای قلمداد کرده و امیدواری خود را در راستای حل مشکلات تیوان و سایر مجموعه‌ها، ابراز کرد.

بیشتر بخوانید: علت تعطیلی استارتاپ بیدود جلوگیری از دوچرخه سواری بانوان بود؟

تعطیلی یک استارتاپ نوآور؛ باشگاه کارآفرینی تیوان

درواقع این دومین مرتبه از جابه‌جایی اجباری باشگاه کارآفرینی تیوان به‌حساب می‌آید و سبحان در این زمینه گلایه و شکایت فراوانی از عدم همکاری و همدلی در اکوسیستم استارتاپی کشور داشته است: «بار اول در پژوهشکده انرژی شریف بودیم که با وجود قرارداد 5 ساله، سال چهارم از ما خواستند که از آنجا برویم. حالا هم با پایان یافتن قرارداد اول ما، مجموعه کارا اعلام کرده که تمایلی به تمدید قرارداد ندارد هرچند واقعیت اینست که این مجموعه طی همین چند سال که ما در این نقطه مستقر بودیم، مشکلات متعددی برای ما ایجاد کرده بود.»

باشگاه کارآفرینی تیوان

مطابق با گزارش‌های دیگر، کارخانه نوآوری آزادی هم شرایط مبهمی دارد و آینده آن و تیم‌های مستقر در آن در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارد. اما جدا از این مسائل، سبحان به جهت اینکه چنین شرایطی در آخرین روزهای سال رقم خورده، مشکلات متعددی را برای تیم‌های مستقر در تیوان متصور است:

«تیم‌ها صدمه دیدند و نمی‌دانند باید چکار کنند و کجا بروند. یکی از تیم‌های ما که سی نفر هستند بلاتکلیف ماندند و تا روز آخر سال درگیر کار بودند. این تیم‌ها فرصت می‌خواهند تا جای دیگری بروند و مستقر شوند. بعضی از تیم‌ها جابجا شدند و برخی ایام عید را به مرخصی رفتند اما عده زیادی بلاتکلیف شدند.»

سبحان همچنین اعلام کرد که درحال‌حاضر با مجموعه آمپر هماهنگی‌هایی به عمل آمده تا تیوان به آنجا منتقل شود. طبق بیانات سبحان مرکز نوآوری و خانه خلاق آمپر به میزان بیست تا سی صندلی به تیوان اختصاص داده تا تعدادی از نیروهای فعال در تیوان که امکان حضور دارند، در آنجا مشغول به کار شوند. وی در این رابطه بیان داشت: «آمپر کمی از شهر دور است و برخی از تیم‌ها مشکلاتی برای استقرار در آنجا دارند اما باید ببینیم شرایط چه خواهد شد و ممکن است که تیوان در آنجا ادامه حیات پیدا کند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تعطیلی باشگاه کارآفرینی تیوان در روزهای پایانی سال 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید