0

اعتصاب کارگران بزرگترین کارخانه تولید آیفون در چین ؛ زنجیره تامین اپل در آستانه بحرانی بزرگ!

اعتصاب کارگران بزرگترین کارخانه تولید آیفون در چین ؛ زنجیره تامین اپل در آستانه بحرانی بزرگ!
بازدید 81


اعتصاب کارگران بزرگترین کارخانه تولید آیفون در چین به خشونت کشیده شد. کارگران از پایین دستمزد و مزایا شکایت دارند و به همین دلیل دست به اعتصاب زده‌اند.

مهاجرت به انگلستان و پرتغال

طبق گزارش بلومبرگ، کارگران بزرگترین کارخانه آیفون در ژنگژوی چین دست به اعتصاب زده‌اند و درگیری‌های خشونت آمیزی در این محل رخ داده است. ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد که صدها کارگر در حال راهپیمایی و برخورد با یک مدیر هستند و نمونه‌های متعددی از خشونت در این اعتصابات به چشم می‌خورد. طبق اخباری که در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده و سایت انگجت چین به آنها دسترسی پیدا کرده، کارگران به کاهش مزایا و طولانی شدن زمان دریافت پاداش اعتراض دارند.

بیشتر بخوانید: بحران در خط تولید آیفون 14 در چین ؛ کارگران از کارخانه فرار کردند

جزئیات اعتصاب کارگران بزرگترین کارخانه تولید آیفون در چین

در یکی از کلیپ‌های مربوط به اعتصاب کارگران بزرگترین کارخانه تولید آیفون در چین، کارگران فریاد می‌زنند “از حق خودمان دفاع کنیم!” و با پلیس برخورد می‌کنند. در ویدیوی دیگری، در یک اتاق کنفرانس گروهی از کارمندان یکی از مدیران را احاطه کرده‌اند. در ویدیوی بعدی یک نفر می‌گوید “محیط کار ما واقعاً وحشتناک است. ممکن است همه ما مبتلا به کووید شده باشیم” و یک کارگر دیگر می‌گوید “شما قصد کشتن ما را دارید.”

اعتصاب کارگران بزرگترین کارخانه تولید آیفون در چین

ویدیوهای دیگر نشان می‌دهند که افرادی با لباس‌های سفید به یک نفر با چوب حمله می‌کنند و کارگران هم یک خودروی پلیس را محاصره کرده و آن را به شدت تکان می‌دهند. در چند کلیپ کارگران از کافی نبودن وعده‌های غذایی و مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از کووید می‌گویند. رسانه‌های خبری مثل رویترز هنوز اصالت این ویدیوها را تأیید نکرده‌اند.

با ادامه شیوع کرونا، فاکس‌کان قوانین سختگیرانه‌ای برای مقابله با گسترش این بیماری اجرا کرده و حالا کارمندان باید در محیط کار و بدون تماس با دنیای بیرون کار و زندگی کنند. یکی از گروه‌های مدافع حقوق کارگران در هنگ کنگ به رویترز گفته:

بدیهی است که این قوانین به پیشگیری از شیوع کرونا در شهر کمک کرده‌اند اما کمکی به کارگران کارخانه نکرده (و حتی شرایط آنها را بدتر کرده‌اند).

به گفته سایر کارمندان، هزاران کارگر از کارخانه گریخته‌اند و حالا فاکس‌کان مجبور به ارایه پاداش و افزایش حقوق کارگران باقیمانده است.

ماه پیش همین کارخانه فاکس‌کان به دلیل محدودیت‌های کرونایی تولید آیفون را به شدت کاهش داد و باعث شد که تحویل آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس با تأخیر روبرو شود. کارخانه فاکس‌کان در شهر ژنگژوی چین بزرگترین کارخانه تولید آیفون در جهان با 200 هزار کارگر است که بیش از 70 درصد از آیفون جهان را تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پیامدهای اعتصاب کارگران بزرگترین کارخانه تولید آیفون در چین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: engadget

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید