0

آموزش 7 روش ریست فکتوری خودکار گوشی اندروید و آیفون

آموزش 7 روش ریست فکتوری خودکار گوشی اندروید و آیفون
بازدید 97


آیا نگران این موضوع هستید که شخصی رمز عبور گوشی شما را حدس بزند؟ یا شاید نگران این هستید که دستگاه خود را گم کنید و اطلاعات شما در اختیار افراد دیگر قرار بگیرد. خبر خوب این است که می توانید تنظیمات دستگاه خود را به گونه ای تنظیم کنید که بعد از چند بار تلاش ناموفق به طور خودکار داده های آن پاک شود. 🗑️ در آموزش ۷ روش ریست فکتوری خودکار گوشی اندروید و آیفون ما نحوه انجام این کار را به شما یاد خواهیم داد.

ریست فکتوری خودکار آیفون و اندروید

How to Turn On  Auto Factory Reset on Android and iPhone iOS

به طور معمول، زمانی که فرد رمز عبور خود را ۵ بار به صورت متوالی اشتباه وارد کنید دستگاه به طور خودکار ۱ دقیقه قفل می شود. بعد از ۱ دقیقه می توانید دوباره سعی کنید رمز عبور، پین یا الگوی خود را وارد کنید. اگر دوباره رمز را اشتباه وارد کنید دستگاه شما برای مدت طولانی تری غیر فعال می شود. این کار تا زمانی ادامه پیدا می کند که پیامی مبنی بر غیر فعال شدن گوشی خود دریافت می کند و گوشی کاملا قفل می شود. با این حال، یک ویژگی مخفی به نام Auto Factory Reset وجود دارد که به شما امکان می دهد پس از ۱۰ بار (در دستگاه های آیفون) یا ۱۵ تا ۲۰ بار (در گوشی های اندروید) ورود رمز عبور اشتباه، از اطلاعات خود محافظت کنید.

مزیت این روش این است که اگر گوشی خود را گم کنید یا شخصی گوشی شما را به سرقت ببرد نمی تواند به اطلاعات حساس و خصوصی شما دسترسی پیدا کند.

ویژگی Auto factory reset در چه گوشی هایی وجود دارد؟

رابط کاربری One UI اختصاصی سامسونگ مملو از ویژگی های امنیتی است. از Knox و Secure Folder گرفته تا چندین گزینه برای قفل و باز کردن صفحه گوشی را در اختیار شما قرار می دهد. حتی این رابط چند ابزار مانند Find My Mobile را در اختیار شما قرار می دهد که در صورت گم شدن گوشی می توانند کاربردی باشند. امروز روی یکی از ویژگی های امنیتی سامسونگ به نام Auto factory reset یا ریست خودکار گوشی صحبت خواهیم کرد که برای جلوگیری از دسترسی افراد دیگر به داده های شما طراحی شده است. کاربران آیفون هم می توانند از این ویژگی استفاده کنند.

توجه داشته باشید که در حال حاضر این قابلیت تنها در رابط کاربری سامسونگ یافت می شود و ریست شدن خودکار گوشی شیائومی ، هواوی و.. فعلا توسط قابلیت های گوشی امکان پذیر نیست.

ممکن است مراحل گفته شده در روش های مختلف، در گوشی شما کمی متفاوت باشد. در مجموع مراحل مشابه هستند اما امکان دارد، نام یک مرحله و… در گوشی شما فرق بکند. توجه داشته باشید کلیه داده های شما در این روش از بین خواهند رفت پس حتما قبل از انجام روش های زیر از اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید.

چگونه گوشی خود را خودکار بازگشت به تنظیمات کارخانه کنیم؟

قبلا نحوه ریست فکتوری اندروید را به صورت تصویری به شما آموزش دادیم، اما فعال کردن ریست خودکار گوشی باعث می شود که دستگاه شما بعد از ۲۰ بار (در نسخه های قدیمی تر ۱۵ بار) وارد کردن کد برای باز کردن قفل گوشی، به تنظیمات کارخانه باز گردد. بعد از ریست شدن خودکار گوشی تمام اطلاعات شخصی شما از جمله فایل ها و برنامه های دانلود شده پاک خواهند شد.

توجه کنید که این Auto factory reset یک ویژگی امنیتی نسبتا شدید است. پس اگر کسی مانند کودکتان گوشی را در دست بگیرد و سعی داشته باشد به صفحه قفل گوشی شما دسترسی پیدا کند به طور اتفاقی این ویژگی راه اندازی می شود و اطلاعات خود را از دست خواهید داد. در این شرایط توصیه نمی کنیم که برای فعال کردن ریست خودکار گوشی خود اقدام کنید.

اما برای فعال سازی وارد تنظیمات (Settings) گوشی خود شوید. قفل صفحه یا Lock screen را انتخاب کنید.

چگونه گوشی خود را خودکار بازگشت به تنظیمات کارخانه کنیم؟

و روی Secure lock settings یا تنظیمات قفل امن ضربه بزنید.

چگونه گوشی خود را خودکار بازگشت به تنظیمات کارخانه کنیم؟

در صورت داشتن رمز عبور، الگو یا پین آن را وارد کنید و در آخر Auto factory reset یا ریست خودکار را انتخاب کنید.

چگونه گوشی خود را خودکار بازگشت به تنظیمات کارخانه کنیم؟

توجه: این مراحل بر اساس رابط کاربری One UI 5.0 توضیح داده شده است و ممکن است با مراحل فعال سازی نسخه های دیگر One UI متفاوت باشد. پس می توانید از قسمت جستجو در تنظیمات برای پیدا کردن Auto factory reset استفاده کنید.

نحوه فعال کردن ریست فکتوری خودکار گوشی اندروید Marshmallow 6.0

در این بخش قصد داریم نحوه بازگشت به تنظیمات کارخانه خودکار سامسونگ  J5 ، J7، Samsung Galaxy S6 & S6 edge، Galaxy S7 & S7 Edge و سایر دستگاه های اندروید ۶٫۰ مارشمالو را به شما آموزش دهیم.

توجه داشته باشید که دستگاه های Android lollipop 5.1.2 و قبل تر دارای ویژگی ریست کارخانه هستند که دستگاه اندروید شما را باز نشانی می کند.

وارد تنظیمات گوشی خود شوید.

به پایین صفحه اسکرول کنید و روی Lock screen and security ضربه بزنید.

نحوه فعال کردن ریست فکتوری خودکار گوشی اندروید Marshmallow 6.0

Secure lock settings را انتخاب کنید.

نحوه فعال کردن ریست فکتوری خودکار گوشی اندروید Marshmallow 6.0

Auto factory reset را فعال کنید.

نحوه فعال کردن ریست فکتوری خودکار گوشی اندروید Marshmallow 6.0

حالا اگر ۱۵ بار رمز یا پین یا الگوی خود را اشتباه وارد کنید، دستگاه اندروید شما به طور خودکار به تنظیمات پیش فرض کارخانه باز می گردد و تمام اطلاعات از جمله فایل ها و برنامه های دانلود شده شما از گوشی پاک خواهد شد.

برای غیر فعال کردن ریست فکتوری خودکار سامسونگ می توانید همان مسیر بالا را طی کنید و Auto factory reset را غیر فعال کنید.

فعال کردن ریست فکتوری خودکار سامسونگ Android 7.1.2 Nougat

در گوشی های سامسونگ با سیستم عامل Android 7.1.2 Nougat می توانید برای فعال کردن ریست فکتوری خودکار وارد تنظیمات گوشی خود شوید. بعد به مسیر Back up & reset > Factory data reset > Reset phone بروید. در اینجا رمز عبور، الگو یا پین خود را وارد کنید و در نهایت Erase everything را انتخاب کنید.

فعال کردن ریست فکتوری خودکار سامسونگ Android 8.1 Oreo

برای فعال کردن ریست فکتوری خودکار وارد تنظیمات گوشی خود شوید. System و بعد Reset Options را انتخاب کنید. حالا روی Erase all data (Factory reset)  و بعد  Reset phone تپ کنید. رمز عبور، الگو یا پین خود را وارد کنید و Erase everything را انتخاب کنید.

فعال کردن ریست فکتوری خودکار سامسونگ Android 9 Pie

برای فعال کردن ریست فکتوری خودکار وارد تنظیمات گوشی خود شوید. System و بعد Advanced و سپس Reset Options را انتخاب کنید. حالا روی Erase all data (Factory reset)  و بعد  Reset phone تپ کنید. رمز عبور، الگو یا پین خود را وارد کنید و Erase everything را انتخاب کنید.

فعال کردن ریست فکتوری خودکار سامسونگ Android 10

برای فعال کردن ریست فکتوری خودکار وارد تنظیمات گوشی خود شوید. System و بعد Advanced و سپس Reset Options را انتخاب کنید. حالا روی Erase all data (Factory reset)  و بعد  Reset phone تپ کنید. Erase all data و بعد Erase all data را انتخاب کنید.


بازگشت به تنظیمات کارخانه خودکار آیفون

قبلا در مجله خبری آی تی و دیجیتال ۳ روش ریست فکتوری و ریستور آیفون را به شما آموزش دادیم، اما اگر به دنبال ریست خودکار آیفون خود هستید کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

از صفحه اصلی آیفون یا آیپد وارد تنظیمات دستگاه خود شوید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه خودکار آیفون

در منوی تنظیمات، به پایین اسکرول کنید و بسته به آیفونی که استفاده می کنید روی Facde IS & Passcode یا Touch ID & Passcode ضربه بزنید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه خودکار آیفون

از شما خواسته می شود که برای دسترسی به تنظیمات رمز عبور خود را وارد کنید، پس این کار را انجام دهید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه خودکار آیفون

سپس Erase Data را انتخاب کنید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه خودکار آیفون

حالا از شما خواسته می شود تنظیمات خود را تایید کنید. برای تایید روی Enable ضربه بزنید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه خودکار آیفون

همانطور که می خواستید حالا دستگاه آیفون خود را طوری تنظیم کرده اید که بعد از ۱۰ بار وارد کردن اشتباه کد به طور خودکار اطلاعات شما را پاک می کند.

اگر کسی بخواهد قفل گوشی شما را باز کند بعد از ۱۰ بار تلاش ناموفق تمام داده های ذخیره شده در دستگاه به طور خودکار پاک خواهند شد. به این ترتیب هیچ کس نمی تواند به عکس ها و سایر فایل های مهم شما دسترسی پیدا کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که اگر رمز عبور خود را پاک کرده باشید بعد از ۱۰ تلاش ناموفق اطلاعات خود را از دست خواهید داد. فراموش نکنید که از آیفون خود در iCloud یا از طریق iTunes یا Finder نسخه پشتیبان تهیه کنید تا مطمئن شوید در صورت بروز چنین اتفاقی اطلاعات خود را برای همیشه از دست نخواهید داد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش ۷ روش ریست فکتوری خودکار گوشی اندروید و آیفون ما سعی کردیم روش های مختلف را بر اساس نسخه سیستم عامل توضیح دهیم. ریست فکتوری خودکار گوشی کار چندان سختی نیست و می تواند از شما در محیط های پر تهدید محافظت کند. اگر نکته ای وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره ای نشده است می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید