0

آموزش 4 روش سریع  پیدا ، جایگزین کردن و حذف لغت و کلمات در ورد

آموزش 4 روش سریع  پیدا ، جایگزین کردن و حذف لغت و کلمات در ورد
بازدید 39


شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک متن طولانی پیش رو داشته باشید و بخواهید که یک کلمه خاص را از آن حذف و یا ویرایش کنید. 🔎 اصلاح کلمه در ورد برای متن های طولانی به صورت دستی می تواند زمان بر و خسته کننده باشد به جای این کار می توانید از روش های سریع و ساده دیگری استفاده کنید که در آموزش روش سریع  پیدا ، جایگزین کردن و حذف لغت و کلمات در ورد امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

نحوه پیدا کردن ، حذف و جایگزینی لغت در ورد

How to Find, Remove And Replace Characters in a Word Document

قبلا ۹ روش رفع مشکل عدم تایپ در ورد را به شما آموزش دادیم، اما شما برای ویرایش کلمات تکراری در ورد از چه روشی استفاده می کنید؟ آیا باید همه متن را مطالعه کنید تا کلمات تکراری را پیدا کنید؟ بعد از پیدا کردن کلمات هم زمان خود را برای حذف دستی لغات تکراری در ورد صرف می کنید؟ اگر پاسخ تان مثبت است، ارزش این را دارد که کمی زمان صرف کنید و ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا با روش های ساده تر و جدیدتر آشنا شوید.

حذف کلمات در ورد با کمک کلیدهای میانبر

هنگام ویرایش اسناد، حذف کلمات؛ عبارات و موارد مشابه امکان پذیر است. افراد مختلف از روش های متفاوتی برای انجام این کار استفاده می کنند. به عنوان مثال، برخی از افراد فقط متن را انتخاب کرده و کلیک راست می کنند و Delete را انتخاب می کنند در حالی که برخی دیگر ممکن است به سادگی از کلیدهای Delete یا Backspace صفحه کلید استفاده کنند تا کاراکترهای مورد نظر خود را پاک کنند.

در هر صورت اگر از این روش استفاده می کنید زمان زیادی را باید صرف پیدا کردن و فشار دادن دکمه های Delete یا Backspace کنید. اما در اینجا ما یک میانبر ساده را به شما آموزش می دهیم تا سرعت کار خود را افزایش دهید. با استفاده از کلیدهای Ctrl + Delete متن از نقطه درج تا انتهای کلمه بعدی حذف می شود. به عنوان مثال اگر می خواهید چهار کلمه در سمت راست را حذف کنید خیلی ساده دکمه های Ctrl + Delete را چهار بار فشار دهید. به همین ترتیب Ctrl + Backspace کلمات سمت چپ نقطه درج را حذف می کند.

یکی از کاربردهای جالب دیگر این کلیدهای میانبر، سرعت بخشیدن به کارهای ویرایش است. برای مثال فرض کنید می خواهید کلمه sidestep را به sideways تغییر دهید. معمولا برای حذف step به ways می توانید چهار بار دکمه Delete یا Backspace را فشار می دهید اما به جای این کار می توانید نقطه درج را در ابتدای Step قرار دهید و یک بار کلیدهای Ctrl + Delete را فشار دهید و بعد ways را تایپ کنید. پاک شدن کلمات در ورد به سادگی و به یک باره انجام خواهد شد.

حذف سریع لغت در ورد با ابزار Replace

قبلا در مجله خبری آی تی و دیجیتال نحوه جستجو متن و کلمه در فایل ورد : ساده تا پیشرفته را به شما آموزش دایدم. هنگام ویرایش در ورد، احتمالا به حذف متون تکراری نیاز پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال، ممکن است یک سند ورد طولانی با تعداد زیادی آدرس ایمیل داشته باشید که بسیاری از آنها تکرای هستند. برای حذف کلمات تکراری در ورد می توانید از ابزار  Replace استفاده کنید. برای استفاده از ابزار جستجو و جایگزینی پیشرفته در ورد به صورت زیر عمل می کنیم:

به سربرگ Home بروید و در گروه Editing روی Replace کلیک کنید. به جای این کار می توانید از کلید میانبر Find در ورد (Ctrl + H) استفاده کنید.

حذف سریع لغت در ورد با ابزار Replace

با انجام هر یک از کارهای بالا، صفحه Find and Replace برای شما باز می شود. همانطور که مشاهده می کنید در اینجا همان گزینه های Find در ورد را در اختیار خواهید داشت با این تفاوت که یک کادر اضافی برای جایگزینی لغت در ورد وجود دارد.

متنی که باید حذف کنید را در کادر Find what وارد کنید و در کادر Replace with چیزی ننویسید و در نهایت دکمه Replace all را کلیک کنید.

حذف سریع لغت در ورد با ابزار Replace

حذف کلمات در ورد با استفاده از این روش بسیار ساده و سریع خواهد بود. در اینجا مثال دیگری که می توانیم به آن اشاره کنیم این است که شما می خواهید کارکتر ! را از یک متن طولانی حذف کنید. برای انجام کار در کادر Find What عبارت ! را وارد می کنیم و در کادر Replace with چیزی نمی نویسیم.

حذف خطوط خالی به صورت دسته ای

وقتی که بخش بزرگی از متن یک صفحه وب را در سند ورد خود کپی می کنید، ممکن است متوجه شوید که خطوط خالی هم به سند شما انتقال پیدا کرده اند. ایته می توانید آنها را به صورت دستی حرف کنید اما برای اسناد طولانی زمان بر است. به جای این کار می توانید از این روش استفاده کنید.

به سربرگ Home بروید و در گروه Editing روی Replace کلیک کنید. به جای این کار می توانید از کلیدهای میانبر Ctrl + H استفاده کنید.

در صفحه Find and Replace در کادر Find what عبارت ^p^p و در کادر Replace with عبارت ^p را وارد کنید و در آخر روی دکمه Replace all کلیک کنید.

اگر قصد حذف کردن پاورقی های خود را دارید می توانید از آموزش حذف خط پاورقی در ورد استفاده کنید.

حذف خطوط خالی به صورت دسته ای

حفظ شکستگی خطوط

گاهی اوقات ممکن است لازم باشد متنی را از نوت پد یا وب سایت در سند ورد خود پیست کنید. اگر فقط متن را کپی و مستقیما در ورد پیست کنید ممکن است متن به هم بریزد و تعداد زیادی از شکستگی خطوطی که با Shift + Enter ایجاد شده است را از دست خواهید داد. برای حل این مشکل از راه حل زیر استفاده کنید.

به سربرگ Home بروید و در گروه Editing روی Replace کلیک کنید. به جای این کار می توانید از کلیدهای میانبر Ctrl + H استفاده کنید.

در صفحه Find and Replace در کادر Find what عبارت ^l و در کادر Replace with عبارت ^p را وارد کنید و در آخر روی دکمه Replace all کلیک کنید.

حفظ شکستگی خطوط

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش ۴ روش سریع  پیدا ، جایگزین کردن و حذف لغت و کلمات در ورد ما به شما نحوه جایگزینی کلمات در ورد را یاد دادیم. با استفاده از ابزار Find می توانید کاراکتر جایگزین در ورد را سریعتر اعمال کنید. اگر شما روش دیگری می شناسید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید