0

آموزش کامل نحوه کشیدن و ساخت ساخت جدول در پاورپوینت

آموزش نحوه کشیدن و ساخت ساخت جدول در پاورپوینت
بازدید 233


استفاده از جدول یک راه بسیار مناسب برای ارائه حجم زیادی از اطلاعات 📄 به صورت سازماندهی شده و خلاصه در پاورپوینت است. در این مطلب مجله خبری آی تی و دیجیتال، به آموزش نحوه کشیدن و ساخت ساخت جدول در پاورپوینت می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

طریقه کشیدن و درج جدول در پاورپوینت

How To Draw And Insert A Table In PowerPoint

جدول‌ها در پاورپوینت می‌توانند ترکیب ساده‌ای از سطرها و ستون‌ها باشند. همچنین می‌توانند به صورت اینفوگرافیک‌ها جذاب در پاورپوینت مورد استفاده قرار گیرند. وقتی پس از جمع‌آوری حجم زیادی داده می‌خواهید آنها را در شکل مختصر و مفید به مخاطب عرضه کنید، می‌توانید از جداول استفاده کنید. همچنین جدول‌ها پیشنهاد خوبی برای مقایسه میان دو یا چند موضوع هستند.در ادامه نحوه کشیدن جدول در پاورپوینت را بررسی می‌کنیم.

آموزش ساخت جدول در پاورپوینت

برای ساخت جدول در پاورپوینت، ابتدا باید برنامه را اجرا کنید. سپس روی صفحه‌ای از فایل ارائه خود بروید که می‌خواهید در آن جدول درج کنید. سپس به منوی Insert در بالای صفحه بروید. در این بخش روی تب Table بزنید. با کلیک روی این تب، یک زیرمنو باز می‌شود. در این زیر منو امکان پیکربندی جدول برای شما فراهم می‌شود.

طریقه کشیدن و درج جدول در پاورپوینت

پس از تعیین تعداد سطره و ستون‌های جدول، می‌توانید آن را در صفحه ارائه ایجاد کنید. پس از ایجاد جدول در صفحه می‌توانید آن را داخل صفحه ارائه حرکت دهید. برای این منظور باید نشانگر ماوس را روی یک قسمت جدول قرار دهید. سپس نشانگر به شکل صلیب در می‌آید. در این حالت می‌توانید با درگ کردن، جدول را حرکت دهید.

برای بزرگ یا کوچک کردن جدول نیز باید نشانگر ماوس را روی یک گوشه جدول قرار دهید و با درگ کردن آن را به اندازه دلخواه‌تان برسانید. اگر در هنگام این کار دکمه Shift را نگه دارید، تغییرات با حفظ نسبت ابعادی بین سطرها و ستون‌های جدول ایجاد می‌شود.

درج جدول در پاورپوینت به همین سادگی امکان‌پذیر است. اگر پس از جدول بندی در پاورپوینت به این نتیجه رسیدید که برای درج اطلاعات نیاز به سطرها و ستون‌های بیشتری دارید، این کار به راحتی قابل انجام است. فقط کافی است داخل یکی از خانه‌های جدول کلیک راست کنید. سپس از منوی بازشده گزینه Insert را انتخاب کنید.

روش کشیدن جدول در پاورپوینت

با انتخاب این گزینه، یک منو باز می‌شود که چهار گزینه در آن وجود دارد. دو گزینه برای افزودن سطر به جدول و دو گزینه برای افزودن ستون به جدول. به راحتی با انتخاب گزینه مورد نظر تغییرات در جدول اعمال می‌شود.

برای حذف سطر یا ستون از جدول نیز باید مسیر مشابهی را طی کنید. پس از راست کلیک در یک خانه از جدول رسم شده، روی گزینه Delete کلیک کنید. یک منو باز می‌شود. سه گزینه در آن وجود دارد که برای حذف ستون، ردیف یا کل جدول می‌توان از آنها استفاده نمود.

درج جدول در پاورپوینت

تغییر رنگ جدول در پاورپوینت

پس از اتمام کار جدول‌کشی در پاورپوینت می‌توانید شکل ظاهری آن را تغییر دهید. برای این منظور ابتدا روی جدول کلیک کنید. در منوی بالای صفحه روی گزینه Design بزنید.

سربرگ جدیدی به نمایش در می‌آید. در اینجا می‌توانید از تب Table Styles در میان چندین شکل ظاهری که برای جدول وجود دارد، مورد مناسب خود را انتخاب کنید.

ساخت جدول در پاورپوینت

برای تغییر رنگ خطوط جدول در پاورپوینت از تب Draw Boarders استفاده می‌شود. در این تب قادر هستید تا ضخامت، نوع و رنگ خطوط جدول را تغییر دهید. سه گزینه‌ای که برای این منظور در اختیار شما است به ترتیب عبارتند از: Pen Style، Pen Weight و Pen Color. پس از تنظیم این سه گزینه روی حالت دلخواه باید تغییرات را روی جدول اعمال کنید.

نحوه کشیدن جدول در پاورپوینت

سپس روی گزینه Borders کلیک کنید. از منوی بازشده گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید همه خطوط جدول تغییر کند، روی گزینه All Borders بزنید. به این ترتیب تغییرات اعمال می‌شود.

آموزش ساخت جدول در پاورپوینت

درج محتوا در جدول پاورپوینت

پس از اتمام کار جدول ساختن در پاورپوینت، برای درج محتوا در آن کافیست روی هر خانه‌ای که مورد نظرتان است دوبار کلیک کنید. به این ترتیب قادر خواهید بود، مطلب مورد نظر خود را داخل آن تایپ کنید. در پاورپوینت هم مانند ورد  می‌توانید نوع، سایز و استایل فونت نوشتاری را تغییر دهید. برای این کار باید وارد گزینه Home در منوی سربرگ برنامه شوید. سپس در زیر منو بازشده در تب Font تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.

تغییر رنگ خطوط جدول در پاورپوینت

روش کشیدن جدول در پاورپوینت به کمک قالب‌های آماده

برای اینکه جداول خود در پاورپوینت را زیباتر کنید، می‌توانید از برخی قالب‌های آماده موجود استفاده کنید. این قالب‌ها را دانلود کرده و از بین تعداد بی‌شمار آنها جدول با شکل و شمایل مورد نظرتان را انتخاب کنید. به این ترتیب جدول حالت اینفوگرافیک به خود خواهد گرفت.

روش کشیدن جدول در پاورپوینت به کمک قالب‌های آماده

می‌توانید به راحتی جدول‌های آماده را کپی کنید و در ارائه خود قرار دهید. این جدول‌ها به راحتی قابل اصلاح هستند و می‌توانید تغییرات مدنظرتان را روی آنها اعمال کنید. از تمام ابزارهایی که برای کشیدن جدول در پاورپوینت استفاده می‌شود، می‌توان برای اصلاح جداول آماده نیز استفاده کرد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آموزش نحوه کشیدن و ساخت ساخت جدول در پاورپوینت را در این مطلب مشاهده کردید. شما چه میزان از جداول برای آماده کردن ارائه‌های پاورپوینت خود استفاده می‌کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید