0

آموزش کار ، انتقال فایل ، فعال سازی Second Space یا فضای دوم گوشی شیائومی

آموزش کار ، انتقال فایل ، فعال سازی Second Space یا فضای دوم گوشی شیائومی
بازدید 146


MIUI رابط کاربری سفارشی اندروید شیائومی است که تقریبا روی همه گوشی های این برند اجرا می شود. این فریم ویر اصول و ویژگی های اندروید را بهبود می بخشد و حتی ویژگی به نام Second Space یا فضای دوم 📱 گوشی را ارائه می دهد. در مطلب امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال ما قصد داریم به آموزش کار ، انتقال فایل ، فعال سازی Second Space یا فضای دوم گوشی شیائومی بپردازیم.

نحوه استفاده از Second Space در شیائومی

What is Xiaomi Second Space in MIUI And How to Use It?

ویژگی Users که در Android 5.0 Lollipop معرفی شد، به چندین کاربر اجازه می داد که به یک گوشی اندرویدی دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند. داده ها و فایل های برنامه بین آنها به اشتراک گذاشته نمی شد و بنابراین هر کاربر می توانست یک فضای جداگانه را در اختیار داشته باشد.

با این حال اوضاع برای کاربرانی که از گوشی های MIUI استفاده می کنند فرق می کند. روی این سری از گوشی های اندروید شیائومی ویژگی Users را برداشته و به جای آن ویژگی Second Space را ارائه می دهد.

گوشی‌های اندرویدی مانند سامسونگ، شیائومی، وان پلاس و ریلمی فضای جداگانه‌ای را در گوشی هوشمند ارائه می‌دهند که می‌توان از آن برای ذخیره داده‌ها استفاده کرد. این فضا/پوشه با حافظه اصلی گوشی متفاوت است و با رمز عبور محافظت می شود. در گوشی‌های هوشمند شیائومی، این فضا دوم یا Second Space نامیده می‌شود

قابلیت Second Space در شیائومی چیست؟

هر کسی که دارای یک گوشی با رابط کاربری MIUI است؛ ادمین یا مالک First space است. همانطور که از نام Second space پیداست، یک فضای جدید و تازه در گوشی در اختیار شما قرار داده می شود بدون اینکه هیچ گونه داده ای از First space به اشتراک گذاشته شود. با این حال می توانید با استفاده از گزینه های داخلی داده ها را از First space ایمپورت کنید.

وقتی که یک Second Space را ایجاد می کنید؛ انگار که همین حالا گوشی را از جعبه خارج کرده اید و یا آن را ریست فکتوری کرده اید چون فقط برنامه های از قبل نصب شده در دسترس شما هستند.

مالکان Second Space می توانند برنامه های جدید را نصب کنند، تصویر پس زمینه متفاوتی را استفاده کنند و حتی تنظیمات مختلفی را اعمال کنند و حتی حالت باز کردن قفل گوشی جداگانه ای داشته باشید. این ویژگی اجازه می دهد تا دو نفر از یک گوشی استفاده کنند و در عین حال از حریم خصوصی هر دوی آنها حفاظت می کند.

قابلیت Second Space در شیائومی چیست؟

چه گوشی هایی فضای دوم دارند؟

تمامی گوشی های شیائومی دارای رابط کاربری MIUI 8 و بالاتر از Second space پشتیبانی می کنند. در دستگاه‌های اندرویدی و اندروید وان شیائومی مانند Mi A1 و A2 این قابلیت در دسترس نیست.

Second space در شیائومی

قبلا در مجله خبری آی تی و دیجیتال در مورد نحوه نصب دو نسخه از یک برنامه در اندروید صحبت کردیم، اما برخلاف ویژگی کاربری اندرویدی که در آن می توانید چندین پروفایل کاربری داشته باشید، تعداد فضاها در MIUI به دو عدد محدود است.

فضای دوم از همان حافظه داخلی فضای اول استفاده می کند و این بدان معناست که اگر گوشی شما دارای ۴ گیگابابت فضای ذخیره سازی خالی است؛ این فضا بین این دو به اشتراگ گذاشته می شود. با رفتن به مسیر Settings > Storage می توانید فضای ذخیره سازی مورد استفاده برای هر فضا را بررسی کنید.

Second space در شیائومی

تماس و اس ام اس

فضاها تماس ها یا پیامک ها را مسدود نمی کنند. هنگامی که تماس ورودی دریافت می کنید، در فضای دوم نیز نمایش داده می شود. به طور مشابه، می توانید از فضای دوم تماس بگیرید. با این حال، از آنجایی که هر دو فضا به طور پیش فرض مخاطبین را به اشتراک نمی گذارند، نام مخاطب را مشاهده نخواهید کرد.

به اشتراک گذاری فایل و برنامه در فضای دوم گوشی شیائومی

به طور پیش فرض، هر دو فضا فقط تاریخچه تماس و برنامه های از پیش نصب شده (بدون داده) را به اشتراک می گذارند. آنها هیچ چیز دیگری مانند برنامه های دانلود شده، داده های برنامه (چت، تاریخچه)، مخاطبین، فایل ها (عکس ها، ویدیوها، صدا و غیره) و موارد دیگر را در تلفن شما به اشتراک نمی گذارند.

خوشبختانه Second space به شما امکان می دهد فایل ها، عکس ها و مخاطبین را از First space ایمپورت کنید که شما را از دست مشکلاتی مانند جابجا شدن بین فضاها نجات می دهد. این بدان معنا نیست که هر دو فضا فایل های یکسانی را به اشتراک می گذارند. در عوض Second space یک کپی از فایل وارد شده را ایجاد می کند. از آنجایی که این اطلاعات تنها یک کپی هستند و همان فضای اصلی را اشغال می کند، حذف آن از یک فضا منجر به پاک شدن اطلاعات از فضای دیگر نمی شود.

به عنوان مثال اگر یک تصویر پس زمینه را در First space دانلود کرده اید؛ باید آن را به Second space انتقال دهید تا  در آنجا از این تصویر استفاده کنید.

توجه داشته باشید:

به طور مشابه می تواید برنامه ها را در Second space کپی کنید. فقط فایل برنامه کپی می شود و نه داده های واقعی آن. علاوه بر این؛ باید دوباره با اکانت خود وارد شوید و مجوزهای برنامه را در Second space اعمال کنید.

به اشتراک گذاری اعلانات

حتی اعلانات هم برای هر فضا مجزا هستند. وقتی کاربر در اولین فضا اعلان جدیدی دریافت می کند، گوشی همان اعلات را در فضای دوم نشان نمی دهد با این حال؛ اگر می خواهید اعلان ها را در فضای دوم نمایش دهید؛ باید Show notifications from First space را در مسیر Settings > Second space فعال کنید.

حتی در این صورت محتوای اعلانات را مشاهده نخواهید کرد. فقط در مورد اعلانات جدید به شما اطلاع داده می شود. شما می توانید جزئیات را تنها زمانی که به اولین فضا سوئیچ می کند، مشاهده کنید.

به اشتراک گذاری اعلانات

اشتراک گذاری گوگل پلی استور

برای استفاده از گوگل پلی استور باید دوباره با یک اکانات گوگل دیگر لاگین کنید یا می توانید از همان اکانت گوگل به عنوان فضای اول استفاده کنید. با این حال، برای استفاده از گوگل پلی استور نیازی به لاگین به سیستم ندارید. این کار فقط در صورتی اجباری است که بخواهید برنامه های جدیدی را در Second space دانلود کنید.

از آنجایی که می توانید برنامه ها را به اشتراک بگذارید باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آنها را در فضای اول یا دوم یا هر دوی آنها نشان دهید. بروزرسانی برنامه های به اشتراک گذاشته شده توسط اکانت گوگل پلی که در فضای اول استفاده می شود، مدیریت می شود البته به شرطی که هر دو فضا از یک اکانت گوگل استفاده کنند.

آموزش فعال سازی فضای دوم شیائومی

نحوه فعال سازی فضای دوم شیائومی ساده است. برای افزودن کاربران به گوشی هایی که از MIUI استفاده می کنند باید وارد تنظیمات گوشی خود شوید و روی Second Space ضربه بزنید و بعد روی Turn on Second space ضربه بزنید.

آموزش فعال سازی فضای دوم شیائومی

یک صفحه تایید ظاهر می شود که در اینجا باید روی Continue ضربه بزنید. بعد از شما سوال می شود که چگونه می خواهید بین فضاها جابجا شوید (با استفاده از رمز عبور یا میانبر بر روی صفحه گوشی). روش مرود نظر خود را انتخاب کنید و روی Continue ضربه بزنید.

حالا به یک فضای کاملا جدید انتقال داده خواهید شد که در آن فقط برنامه های از پیش نصب شده را مشاهده خواهید کرد.

آموزش فعال سازی فضای دوم شیائومی

انتقال برنامه به فضای دوم شیائومی

در این بخش از آموزش فضای دوم شیائومی ما نحوه انتقال برنامه به فضای دوم شیائومی را به شما یاد خواهیم داد. همانطور که قبلا اشاره کردیم؛ می توانید فایل ها (عکس، فیلم، صدا و غیره) و مخاطبین را بین فضاها کپی کنید. با این حال، این ویژگی فقط از فضای دوم در دسترس است، جایی که می توانید فایل ها را ایمپورت و اکسپورت کنید.

برای کپی کردن داده ها، مراحل زیر را دنبال کنید:

در Second space وارد Settings شوید و روی Second space ضربه بزنید.

Move data را انتخاب کنید.

انتقال برنامه به فضای دوم شیائومی

در اینجا گزینه های متعددی مانند App settings  و  Import  و  Export را مشاهده خواهید کرد.

انتقال برنامه به فضای دوم شیائومی

App settings به شما امکان می دهد برنامه ها را کپی کنید. وقتی روی یک برنامه ضربه می زنید؛ سه گزینه را مشاهده خواهید کرد که شامل Used in First space, Used in the current space و Used in both spaces می شود.

انتقال برنامه به فضای دوم شیائومی

در اینجا اتفاقی که با انتخاب هر گزینه اتفاق می افتد به این صورت است که:

اگر برنامه را در فضای دوم دانلود کرده باشید با انتخاب گزینه اول، برنامه به فضای اول انتقال داده میشود.

با انتخاب گزینه دوم، برنامه را به فضای دوم انتقال می دهید و از فضای اول حذف خواهید کرد.

با انتخاب گزینه سوم، برنامه را در هر دو فضا نگه می دارید.

وقتی فایل ها را ایمپورت / اکسپورت کردید از شما پرسیده می شود که آیا می خواهید فایل اصلی را حذف کنید و آن را به فضای دیگر انتقال دهید یا می خواهید آن را در هر دو فضا نگه دارید. در صورت نگه داشت فایل در هر دو فضا، فایل ها در هر دو فضا قابل دسترس هستند.

سوئیچ کردن بین فضاها

به طور کلی سه روش برای سوئیچ کردن بین فضای اول و فضای دوم شیائومی وجود دارد که در ادامه هر یک از آنها را توضیح خواهیم داد:

روش ۱: صفحه اصلی : هنگامی که Second space را فعال می کنید آیکن جدیدی به نام Switch در صفحه اصلی ظاهر می شود. با ضربه زدن روی این آیکن به فضای دوم می روید. همین آیکن در فضای دوم هم در دسترس خواهید بود که با انتخاب آن به فضای اول باز خواهید گشت.

سوئیچ کردن بین فضاها

روش ۲: صفحه قفل: اگر رمز عبور را برای هر دو فضا فعال کرده باشید می توانید مستقیما از صفحه قفل سوئیچ کنید. برا این کار رمز عبور فضای مورد نظر خود را وارد کنید. (میتوانید دو پسورد متفاوت برای ورود به هر فضا انتخاب کنید)

روش ۳: استفاده از تنظیمات: همچنین می توانید از طریق تنظیمات بین فضاها سوئیچ کنید. برای انجام این کار به مسیر Settings > Second space بروید. اگر در فضای دوم هستید روی Switching between spaces و اگر در فضای اول هستید روی Go to Second space ضربه بزنید.

سوئیچ کردن بین فضاها

نحوه حذف از Second Space در شیائومی

حذف از فضای دوم شیائومی از فضای اول هم امکان پذیر است. برای انجام این کار چند روش داریم که در ادامه توضیح خواهیم داد:

روش ۱: حذف از فضای دوم

هنگامی که فرایند را از خود Second space شروع می‌کنید، از شما سوال می شود که می خواهید فایل ها را به First space انتقال دهید یا می خواهید بدون انجام این کار فرایند حذف را انجام دهید. برای حذف فضا به مسیر Settings > Second space بروید و روی Delete second space ضربه بزنید. یک پنجره ظاهر می شود که در اینجا باید Continue را انتخاب کنید. سپس باید فایل هایی که می خواهید انتقال دهید را انتخاب کنید و روی Continue ضربه بزنید.

نحوه حذف از Second Space در شیائومی

روش ۲: حذف از فضای اول

تنظیمات را باز کنید و به فضای دوم بروید. آیکن Delete را در بالا انتخاب کنید. برای حذف دائمی فضای دوم روی Delete ضربه بزنید.

نحوه حذف از Second Space در شیائومی

حذف Users

اگر گزینه Users را در قسمت تنظیمات گوشی مبتنی بر MIUI خود مشاهده کردید برای شما کار نخواهد کرد. به این معنا که ضربه زدن روی آن هیچ کاری را انجام می دهد زیرا فضای دوم جایگزین ویژگی Users شده است. برای حذف Users به تنظیمات گوشی خود بروید و Developer Options را انتخاب کنید. در اینجا Turn on MIUI optimization را فعال کنید.

حذف Users

انتقال مخاطبین به فضای دوم

شما می توانید مخاطبین و تنظیمات برنامه خود را از First Space به فضای دوم انتقال دهید اما نمی توانید برای انتقال عکس به فضای دوم شیائومی از روش ایمپورت کردن استفاده کنید. اگر به انقال ای داده ها علاقه دارید می توانید از طریق تنظیمات این کار را انجام دهید. هنگامی که وارد Second Space شدید وارد تنظیمات شوید به پایین اسکرول کنید و روی Special Features ضربه بزنید.

انتقال مخاطبین به فضای دوم

در پایین Special Features روی Second Space ضربه بزنید. باز هم به پایین اسکرول کنید و Move Data را انتخاب کنید.

انتقال مخاطبین به فضای دوم

نوع داده هایی که می خواهید انتقال دهید را انتخاب کنید.

برای انتقال برنامه ها روی App Settings ضربه بزنید و انتخاب کنید که آیا می خواهید برنامه را در هر دو فضا انتخاب کنید یا فقط می خواهید آن را از فضای اول حف کنید و فقط در فضای دوم می خواهید از آن استفاده کنید.

برای انتقال مخاطبین روی Import Contacts ضربه بزنید و مشخص کنید که آیا می خواهید مخاطبین را در First Space نگه دارید یا نه.

همچنین می توانید با استفاده از گزینه Export contacts مخاطبین خود را از Second Space به First Space انتقال دهید.

انتقال مخاطبین به فضای دوم

انتقال فایل ها و عکس ها به فضای دوم شیائومی

علاوه بر روش انتقال برنامه به فضای دوم شیائومی که در بالا آموزش دادیم شما می توانید برای انتقال فایل ها و عکس های خود به فضای دوم اقدام کنید. برای انجام این کار باید از گوگل پلی استور برنامه FTP server مانند WiFi FTP Server را یا FTP Server دانلود کنید.

انتقال فایل ها و عکس ها به فضای دوم شیائومی

بعد از نصب و اجرای برنامه سرور FTP ممکن است از شما خواسته شود که نوع اتصال شبکه خود را انتخاب کنید. تنظیمات برنامه را باز کنید و Network interface و سپس Mobile Network را انتخاب کنید. بسته به اینکه از کدام برنامه سرور FTP استفاده می کنید این فرایند ممکن است متفاوت باشد.

هنگامی که به شبکه تلفن همراه خود وصل شدید سرور FTP را فعال کنید. برای مثال، در برنامه FTP Server از The Olive Tree، به سادگی روی دکمه قرمز On/Off صفحه اصلی برنامه ضربه بزنید تا سرور فعال شود.

هنگامی که سرور FTP فعال است، برنامه باید آدرس سرور و اطلاعات ورود به سیستم را نمایش دهد. این اطلاعات را به طور جداگانه روی یک تکه کاغذ یادداشت کنید.

آدرس سرور FTP معمولاً به شکل کاراکترهای ftp:// و به دنبال آن رشته ای از اعداد است که با نقطه از هم جدا شده اند. اعداد موجود در آدرس را کپی کنید، اما ۴ رقم آخر را جداگانه به عنوان شماره پورت یادداشت کنید.

انتقال فایل ها و عکس ها به فضای دوم شیائومی

به First Space برگردید. در نسخه های جدیدتر MIUI، ساده ترین راه برای انجام این کار، ضربه زدن روی ایکن سوئیچ صفحه اصلی است. وقتی برنامه از شما درخواست می‌کند، با استفاده از اثر انگشت یا رمز عبوری که برای First Space تنظیم کرده‌اید، وارد شوید، برنامه Mi File Manager را نصب و باز کنید.

انتقال فایل ها و عکس ها به فضای دوم شیائومی

روی دکمه منو در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید.

انتقال فایل ها و عکس ها به فضای دوم شیائومی

روی Remote ضربه بزنید. با این کار صفحه جدیدی باز می شود.

انتقال فایل ها و عکس ها به فضای دوم شیائومی

روی Add Remote Device ضربه بزنید.

انتقال فایل ها و عکس ها به فضای دوم شیائومی

FTP را انتخاب کنید.

انتقال فایل ها و عکس ها به فضای دوم شیائومی

اطلاعات مربوط به سرور FTP را وارد کنید. پس از انتخاب FTP، از شما خواسته می شود که آدرس (یا هاست)، شماره پورت، نام کاربری و رمز عبور سرور FTP خود را وارد کنید. اطلاعاتی را که قبلاً هنگام راه اندازی برنامه سرور FTP یادداشت کرده اید، پر کنید. وقتی کارتان تمام شد، روی OK ضربه بزنید.

انتقال فایل ها و عکس ها به فضای دوم شیائومی

پوشه FTP را در Mi File Manager باز کنید. پس از ضربه زدن روی OK، به صفحه Remote بر می گردید. اکنون باید بتوانید پوشه FTP را در بالای صفحه ببینید. روی آن ضربه بزنید تا پوشه باز شود. در داخل پوشه، باید لیستی از تمام فایل ها و پوشه های گوشی خود را مشاهده کنید.

انتقال فایل ها و عکس ها به فضای دوم شیائومی

فایل هایی که می خواهید به Second Space منتقل کنید را انتخاب کنید.

انتقال فایل ها و عکس ها به فضای دوم شیائومی

روی دکمه Move ضربه بزنید. Internal Shared Storage را انتخاب کنید. در پنجره جدیدی که ظاهر می شود، می توانید مقصدی را برای فایل هایی که می خواهید منتقل کنید انتخاب کنید. Internal Shared Storage را انتخاب کنید، که فضای ذخیره سازی تلفن شما است که توسط First Space و Second Space به اشتراک گذاشته شده است.

انتقال فایل ها و عکس ها به فضای دوم شیائومی

حالا روی Paste تپ کنید.  فایل های شما اکنون باید در هر دو قسمت First Space و Second Space ظاهر شوند.

انتقال فایل ها و عکس ها به فضای دوم شیائومی

دانلود فضای دوم گوشی شیائومی

با به‌روزرسانی اولیه MIUI 12، بسیاری از قابلیت‌های مرتبط با Second Space از بین رفت از جمله امکان انتقال ساده داده ها از طریق منوی تنظیمات. با این وجود شما می توانید برنامه هایی مانند Activity Launcher یا MIUI Hidden Settings Activity Launcher را دانلود کنید. هنگامی که برنامه را دانلود کردید ، آن را اجرا کنید تا به گزینه های مخفی برای انتقال داده ها بین فضای خود دسترسی پیدا کنید.

دانلود فضای دوم گوشی شیائومی

در منوی لانچر به دنبال گزینه Second Space باشید و یا Second Space را در نوار جستجو تایپ کنید. از لیست نتایج روی Second Space ضربه بزنید تا منوی تنظیمات Pre-MIUI 12 Second Space باز شود.

دانلود فضای دوم گوشی شیائومی

روی Move Data تپ کنید.

دانلود فضای دوم گوشی شیائومی

نوع داده ای (عکس یا فایل های برنامه ای) که می خواهید انتقال دهید را انتخاب کنید و بعد مشخص کنید که این داده ها در هر دو فضا نگهداری شود یا خیر.

 نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش کار ، انتقال فایل ، فعال سازی Second Space یا فضای دوم گوشی شیائومی امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال ما اطلاعات لازم برای استفاده از فضای دوم را به شما آموزش دادیم. شما برای فعال سازی یا غیر فعال سازی فضای دوم شیائومی از چه روشی استفاده می کنید؟ آیا راه حل ساده تری را سراغ دارید؟ آیا نکته ای وجود داشته است که در مطلب امروز از قلم افتاده باشد؟ نظرات و پیشنهادات خود را از طریق نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید