0

آموزش جلوگیری از هک تلگرام – در یک دقیقه – 2021

آموزش جلوگیری از هک تلگرام – در یک دقیقه - 2021
بازدید 138


آموزش جلوگیری از هک تلگرام  شاید این روزها اطلاعات پراکنده ای از آشنایان خود در مورد هک تلگرام شنیده باشید یا حتی از آن دسته افرادی هستید که تلگرام آنها توسط هکرها هک و گیر افتاده است. با “مجله آی تی” همراه باشید.

مطالب مرتبط

تصور کنید در خانه یا محل کار خود نشسته اید و پیامی حاوی کد ۵ رقمی از شرکت تلگرام با همان نشان آبی آسمانی و یک موشک کاغذ سفید دریافت می کنید. بلافاصله ، این بار در مکالمه دیگری ، دوباره از تلگرام و دوباره با همان آرم آبی آسمانی همراه با یک موشک کاغذ سفید ، پیامی به زبان فارسی و شاید انگلیسی با این موضوع که «شرکت تلگرام برای تأیید شماره شما نیاز به دریافت کد دارد. در صورت عدم ارسال کد ، شماره شما از سرور تلگرام پاک خواهد شد

”و شما ، با تصور اینکه پیام توسط تلگرام ارسال شده است ، کد را برای هکر محترم ارسال کرده و به حساب شخصی خود دسترسی پیدا کرده اید. آقای هکر ، شما هدیه می دهید. و از اینجا داستان رنگ دیگری به خود می گیرد ، ارسال پیام های بی ربط به دوستان ، آشنایان و افراد دیگر و تشکیل گروه های غیراخلاقی یا حتی سو استفاده های مالی ، و … یکی از بسیاری از پیامدهای ناگوار این واقعه شوم است.

در تماس هایی که طی یک هفته گذشته از طرف کاربر محترم مجله آی تی دریافت کردیم ، حتی مواردی به اختلافات خانوادگی اشاره داشت که نتیجه هک تلگرام توسط یکی از اعضای خانواده بود.

راه اول آموزش جلوگیری از هک تلگرام

در این حالت ، دو اتفاق می تواند رخ دهد که هر دو تقریباً راه حل یکسانی دارند:

اولین اتفاقی که می تواند بیفتد این است که هکر تلگرام بی صدا و نامحسوس وارد تلگرام شما شود و از طرف شما با دوستان یا آشنایان خود صحبت کند و به سرعت مکالمات را حذف کرده و هیچ اثری از خود برجای نگذارد. در این موارد با مشاهده عبارت You are Typing… در لیست چت تلگرام می توانید این موضوع را مشاهده کنید. در این حالت شما باید به موارد زیر مراجعه کنید:
Setting > Privacy and Security > Activee Sessions
بروید و گزینه Terminate all Other Sessions را لمس کنید تا برنامه تلگرام در همه دستگاه های دیگر از سیستم خارج شود کلیک کنید  و هیچ کس جز شما به تلگرام خود دسترسی نداشته باشد.

راه دوم آموزش جلوگیری از هک تلگرام

اتفاق دوم این است که هک کننده تلگرام و یا فرد دارای دسترسی برای تلگرام شما کد امنیتی یا همان Pass Code گذاشته باشد و این بار این هکر است که دسترسی شما را به تلگرام محدود می‌کند و شما هنگام باز کردن برنامه تلگرام با این صحنه مواجه می‌شوید.

Pass code

در این حالت ، شما فقط می توانید پیام هایی را که به طور مداوم از افراد و گروه های مختلف برای شما ارسال می شود ، در نوار اعلانات یا Notifications Bar مشاهده کنید. راه حل این است که اگر از تلفن Android استفاده می کنید ، به این موارد بروید:
Setting > Apps > Download > Telegram > Clear Data
و اگر از iPhone استفاده می کنید ، به این قسمت بروید:
Setting > General > Usage > Show all Apps > Telegram > Delete App
بروید و برنامه را دوباره نصب کنید و باز روی استارت پیام رسان بزنید کنید.

استارت پیام رسان

بعد از دریافت کد از تلگرام که از طریق پیامک برایتان ارسال می‌شود و وارد کردن آن در قسمت مربوطه، وارد صفحه‌ای می‌شوید که تلگرام از شما Password می‌خواهد.

.....

گزینه Forgot password را زده و در پنجره‌ای که با پیام ارسال ایمیل باز می‌شود OK کنید.

..

اگر ایمیل موجود در این پنجره ایمیل شماست ، به حساب ایمیل خود بروید و کد ۶ رقمی را که تلگرام برای شما ارسال کرده است وارد کنید و به محض ورود به حساب تلگرام خود ، به این آدرس بروید:
Setting > Privacy and Security > Active Sessions
برای راه اندازی برنامه Telegram در سایر دستگاههای Log Out به Terminate all Other Sessions رفته و روی آن ضربه بزنید.

ولی اگر ایمیل مندرج در پنجره باز شده برای شما نبود و هک کننده آینده نگر ما، مراحل تایید دو مرحله‌ای یا همان Two-Step Verification را طی کرده بود Ok کرده و سپس پیام آبی رنگ ?Having trouble accessingyour e-mail *********@gmail.com را انتخاب کنید.

جلوگیری از هک تلگرام

با لمس OK در پنجره باز شده تمامی گفتگوها مخاطبین و هر آن چه که شما تا به الان در حساب تلگرام خود داشته‌اید به صورت غیر قابل بازگشت پاک می‌شود.

ولی در عوض شما حساب تلگرام  را از هک کننده تلگرام خود باز پس گرفته‌اید.

در ادامه چند توصیه که می‌تواند از بروز این اتفاقات و از دست دادن اطلاعات و دسترسی به حریم خصوصیتان و بروز پیشامدهای ناگوار بعدی جلوگیری کند را ارائه می‌دهد:

۱- آموزش جلوگیری از هک تلگرام : هیچ گاه کدهای تاییدی که از طرف تلگرام یا هر برنامه دیگری برایتان ارسال می‌شود را در اختیار هیچ کس حتی نزدیکانتان هم  نگذارید چون این کدهای تایید، کلید راهیابی به حریم خصوصی شما می‌باشند.

۲- آموزش جلوگیری از هک تلگرام اگر تا الان قابلیت تایید دو مرحله ای یا همان Tow-Step Verification در تلگرام را فعال نکرده‌اید، هرچه زودتر این فعالسازی را انجام دهید تا ورود به حساب تلگرام  شما به صورت دو مرحله‌ای و با تایید خودتان صورت بپذیرد.

۳- آموزش جلوگیری از هک تلگرام در هنگام انجام عمل Terminate all Sessions از صفحه یک Screen Shot یا همان “عکس از صفحه” بگیرید که در صورت نیاز، آی پی آدرس‌های دیگر افرادی  که وارد حساب تلگرام شما شده‌اند را در اختیار داشته باشید.

۴- آموزش جلوگیری از هک تلگرام در صورت افتادن به دام هک کنندگان تلگرام این موضوع را به مقامات قضایی و پلیس فتا اطلاع دهید تا از همه گیر شدن این فریبکاری و سوءاستفاده های غیر اخلاقی در جامعه جلوگیری شود.

Click to rate this post!

[Total: ۲ Average: ۳]

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید