0

آموزش تصویری نحوه صحیح بکسل ماشین دنده ای و اتوماتیک

آموزش تصویری نحوه صحیح بکسل ماشین دنده ای و اتوماتیک
بازدید 590


نحوه بستن بند بکسل ماشین 🚗 به شکل صحیح یکی از اصلی‌ترین مواردی است که یک راننده باید بداند زیرا ممکن است هر لحظه مشکلی برای خودروی شما پیش بیاید. در نتیجه، به بکسل کردن خودرو نیاز پیدا خواهید کرد. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش تصویری نحوه صحیح بکسل ماشین دنده ای و اتوماتیک می‌پردازیم.

آموزش بکسل خودرو اتوماتیک و دنده ای

?How to Properly Tow a Car

ممکن است خودروی شما به هر دلیلی وسط جاده خاموش شود و دیگر نتوانید آن را روشن کنید. در این مواقع باید از بکسل کردن ماشین کمک بگیرید تا بتوانید ان را حرکت دهید یا به تعمیرگاه برسانید. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال نحوه بکسل خودرو اتوماتیک و دنده ای را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

آموزش بکسل ماشین با تسمه نواری

بکسل ماشین اتوماتیک با تسمه نواری را می‌توان ناامن‌ترین حالت برای بکسل کردن نامید. با توجه به مضرات بکسل ماشین در این حالت، ممکن است در برخی مناطق نتوانید از آن استفاده کنید. در نتیجه، قبل از استفاده از قوانین آن منطقه مطمئن شوید. توصیه می‌کنیم از این روش برای مسافت کوتاه و مسیرهای خارج از جاده استفاده کنید.

بکسل ماشین

بکسل ماشین

تسمه بکسل را باز کنید. از تسمه نواری پاره یا گره خورده استفاده نکنید.

بکسل ماشین

نوار را از لحاظ آسیب‌دیدگی بررسی کنید. در قسمت جلویی ماشین قسمتی برای قرار دادن قلاب نوار تسمه بکسل وجود دارد.

بکسل ماشین

بخشی هم در پشت ماشین برای یدک‌کشی وجود دارد. یک سر را به جلوی ماشین خراب وصل کنید.

بکسل ماشین

نوار را روی زمین رها کنید.

بکسل ماشین

خودروی یدک‌کش را جلوی خودروی خراب پارک کنید.

بکسل ماشین

سر دیگر را به پشت خودروی یدک‌کش متصل کنید. البته نحوه بکسل ال ۹۰، ۲۰۶ و… می‌تواند از هم متفاوت باشد. زیرا محل قرارگیری قلاب می‌تواند از خودرویی به خودروی دیگر متفاوت باشد.

بکسل ماشین

حال ماشین یدک‌کش را به آرامی حرکت دهید تا نوار محکم شود و روی هوا بایستد. زمانی که نوار در این حالت قرار گرفت، پیش از حرکت کردن خودروی خراب، ماشین یدک‌کش را نگه دارید. بند را از لحاظ آسیب‌دیدگی چک کنید.

بکسل ماشین

روی بند ژاکت یا پارچه‌ای سنگین بگذارید. این کار از خطر پاره شدن بند می‌کاهد. از بند دور شوید. ماشین را به آرامی بکشید. خودروی خراب باید روی دنده خلاص باشد. راننده ماشین خراب باید ترمز کردن را کنترل کند زیرا این ماشین ممکن است به سمت خودروی جلویی برود. یادتان باشد که نکات ایمنی را حتما رعایت کنید و نحوه بستن بکسل بند پارچه ای را به درستی انجام دهید.

بکسل ماشین

اگر مشکل خودرو استارت نخوردن است، به مطلب بررسی دلایل استارت نخوردن ماشین مراجعه کنید.

بکسل ثابت ماشین بدون خودروی یدک‌کش

در این بخش نحوه بکسل خودرو با وینچ را توضیح می‌دهیم. این روش را برای مسافت‌های کوتاه استفاده کنید. قلاب طناب وینچ را از دور یک درخت بزرگ و محکم رد کنید. سپس قلاب را به خودرو وصل کنید. سپس از دسته وینچ برای جمع کردن طناب استفاده کنید. این کار به نیروی زیادی احتیاج دارد اما راحت‌ترین راه برای کسانی است که وینچ دارند و می‌خواهند خودرو را در مسافت کوتاه جا به جا کنند.

بکسل ماشین

بکسل ماشین با طناب شیوه دیگری است. در این روش به حداقل ۶ متر طناب نیاز دارید. با گره حلقه‌ساز طناب را دور درختی محکم بپیچید. سر دیگر طناب را به خودرو وصل کنید. گره‌ها باید بسیار محکم باشند. سپس با چند نفر از دوستانتان طناب را بکشید.

بکسل ماشین

برای جا به جایی خودروهای سبک در مسافت کوتاه می‌توانید از دو یا چند فرد دیگر کمک بگیرید. این کار برای ماشین‌های سنگین‌تر قابل اجرا نیست زیرا به افراد بیشتری احتیاج دارید. از چند نفر کمک بگیرید.

بکسل ماشین

هر چه تعداد بیشتر باشد، کار شما راحت‌تر می‌شود. طنابی محکم را به محل قرارگیری تسمه بکسل گره بزنید. اگر این بخش حالت حلقه‌ای دارد، می‌توانید طناب را از حلقه رد کنید. سپس دو سر طناب را چند نفر بگیرند. از یک تا سه بشمارید و همزمان طناب را بکشید. این گونه ماشین راحت‌تر حرکت خواهد کرد.

بکسل ماشین

اگر می‌خواهید بدانید که چرا ماشینتان در هوای زرد روشن نمی‌شود، به مطلب بررسی علل و حل مشکل روشن نشدن ماشین در هوای سرد مراجعه کنید.

نکاتی که هنگام سیم بکسل ماشین باید رعایت شوند

حداکثر فاصله بین دو خودرو در هنگام بکسل ماشین با طناب، نوار، سیم بکسل و… ۴/۵ متر است. در صورتی که فاصله بین دو وسیله نقلیه بیش از ۱/۵ متر باشد، باید یک پارچه رنگی بین طناب یا نوار ببندید. این پارچه باید وسط نوار یا طناب باشد.

چراغهای ماشین خراب باید روشن باشد حتی اگر هوا روشن است. چراغ راهنمای ماشین خراب نیز باید روشن باشد تا باقی رانندگان بدانند که ماشین مشکل دارد. بهتر است با علامتی مشخص کنید که ماشین خراب است. به عنوان مثال روی یک کاغذ با متن بزرگ بنویسید که ماشین در حال بکسل شدن است و آن را به شیشه خودرو بچسبانید.

سرعت ماشین باید پایین باشد. به طور ناگهانی ترمز نزنید. راننده ماشین خراب باید به چراغ‌های ماشین یدک‌کش توجه کند و رانندگی خود را با آن تنظیم کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال نحوه بکسل خودروی اتوماتیک و دنده ای را آموزش دادیم. شما کدام شیوه بکسل کردن ماشین را ترجیح می‌دهید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در این باره در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید