0

آموزش برطرف کردن خطای com.google.process.gapps در اندروید

آموزش برطرف کردن خطای com.google.process.gapps در اندروید
بازدید 372


“Unfortunately the Process com.google.process.gapps has stopped” یک خطای متداول در تلفن های هوشمند اندرویدی است. بدانید که شما تنها کسی نیستید که با این مشکل روبرو هستید. ما در مورد این خطای خاص چندین سؤال از کاربران خود دریافت کرده ایم. مانند هر سیستم عامل دیگر ، اندروید نیز اشکالات کمی دارد. اینها در واقع اشکالات نیستند ، فقط بعضی اوقات برخی از برنامه ها به دلیل فایل های خراب یا اینکه منسوخ شده اند یا به راحتی قادر به اتصال به اینترنت هستند ، این اتفاق رخ میدهد.متاسفانه “unfortunately the process com.google.process.gapps has stopped” یک خطای متداول است. در این راهنما به شما کمک می کنیم با استفاده از چند روش بسیار ساده ، این مشکل را برطرف کنید.
دستگاههای Android تقریباً در کف دست همه قابل مشاهده هستند. در دسترس بودن این دستگاه ها از قیمت بسیار کمی شروع می شود و این یکی از دلایلی است که اندرویدی یکی از پرکاربردترین سیستم عامل ها محسوب می شود. این امر همچنین باعث شده است فشار زیادی روی اندروید برای نوآوری و به روزرسانی خود ایجاد شود. ارائه به روزرسانی های منظم و وصله های امنیتی وقتی که قرار باشد بسیاری از آنها را بپوشانید کار ساده ای نیست. این یکی از معدود دلایلی است که برخی از برنامه ها خراب می شوند یا بعضی اوقات کار را متوقف می کنند. موارد زیادی برای مراقبت وجود دارد که منجر به خطاها و اشکالات می شود.

یکی از این خطاها “com.google.process.gapps has stopped.” است. در اینجا Gapps Google Apps را نشان می دهد. این خطا به دلیل عدم توانایی اتصال Google برنامه به سرورها یا اینکه اتصال به پایان رسیده است رخ می دهد. و نه فقط برای Google Apps ، این اتفاق می تواند با هر برنامه ای رخ دهد. اگر خطای “unfortunately the process com.google.process.gapps has stopped” در دستگاه شما ظاهر می شود ، در جای مناسب قرار دارید. این خطا مشابه سرویس ها “Google play services has stopped” متوقف شده است و رفع آن نیز مشابه است.


آموزش برطرف کردن خطای “Unfortunately the Process com.google.process.gapps has Stopped”:

حل این خطا کار بسیار ساده ای است. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردم ، این خطا به دلیل مشکلات شبکه ایجاد می شود. در صورت همگام سازی صحیح نیز ممکن است رخ دهد. برای حل این خطا از روشهای ذکر شده در زیر استفاده کنید. اگر یک روش کار نمی کند ، روش بعدی را امتحان کنید.

1- تنظیم مجدد تنظیمات برنامه
ما با بدیهی ترین و ساده ترین راه حل شروع خواهیم کرد. در این روش ، باید تنظیمات برگزیده برنامه را مجددا تنظیم کنید. اگر برنامه ای ، اعلان های آن ، برنامه های پیش فرض را غیرفعال کرده اید و اگر داده های یک برنامه را محدود کرده اید ، همه آنها دوباره تنظیم می شوند. نگران نباشید ، هیچ داده ای از دست نخواهید داد. فقط مراحل را دنبال کنید.

مرحله 1. به تنظیمات بروید و برنامه ها یا مدیر برنامه را باز کنید.

مرحله 2. اگر منوی کشویی وجود دارد ، همه برنامه ها را از آن انتخاب کنید. اگر همه وجود دارد ، آن را انتخاب کنید.

مرحله 3. اکنون ، روی سه نقطه افقی ضربه بزنید و Reset App Preferences را انتخاب کنید.

مرحله 4. هنگامی که از شما درخواست تأیید شد ، روی تنظیم مجدد برنامه ها ضربه بزنید.

2- اپلیکیشن دانلود منیجر را دوباره فعال کنید.

مشکل می تواند مربوط به Download Manager باشد. ما باید آن را غیرفعال کنیم و دوباره آن را فعال کنیم.

مرحله 1. تنظیمات را باز کنید و به برنامه ها یا مدیر برنامه بروید.

مرحله 2. بر روی سه نقطه افقی ضربه بزنید و System Apps یا Show system را انتخاب کنید.اگر چنین گزینه ای وجود ندارد ، این مرحله را پرش کنید.

مرحله 3. به دنبال Download Manager بروید و آن را باز کنید.

مرحله 4. روی غیرفعال ضربه بزنید ، سپس آن را دوباره فعال کنید.

این روش باید مشکل شما را حل کرده بود. اگر هنوز همان خطا را می گیرید ، روش بعدی را دنبال کنید.

3. پاک کردن حافظه نهان برنامه

بعضی از کاربران دریافت خطا “unfortunately the process com.google.process.gapps has stopped” در هنگام باز کردن یا استفاده از یک برنامه خاص. اگر این مورد در مورد شماست ، این روش را دنبال کنید.

مرحله 1. تنظیمات را باز کنید. به برنامه ها یا مدیر برنامه بروید.

مرحله 2.برنامه ای که مشکل داشت را پیدا کنید.

مرحله 3. روی Clear Cache ضربه بزنید.اگر نمی توانید آن را پیدا کنید ، به Storage بروید.

اگر هنوز با مشکل روبرو هستید ، روش بعدی را امتحان کنید.

4. پاک کردن داده های برنامه

اگر پاک کردن حافظه نهان خاص برنامه مشکل را حل نمی کند ، باید مجبور شوید داده های آن را پاک کنید. پاک کردن داده ها به این معنی است که ذخیره بازی را از دست خواهید داد (اگر یک بازی باشد) ، یا مکالمات (اگر این یک برنامه پیام رسانی است) و غیره ، بنابراین ، قبل از انجام این روش ، توصیه می شود از داده های این برنامه نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مرحله 1. به برنامه تنظیمات بروید و مدیر برنامه یا برنامه ها را باز کنید.

مرحله 2. برنامه را پیدا کرده و آن را باز کنید.

مرحله 3. روی Clear Data ضربه بزنید. (اگر نمی توانید آن را پیدا کنید ، به Storage بروید.) در صورت درخواست تأیید ، OK را انتخاب کنید.

این باید مسئله را حل کند.اگر هنوز هم همین برنامه با خطا روبرو است ، آن را حذف کرده و دوباره نصب کنید.این کار را می توان از همان صفحه آخرین مرحله انجام داد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید