0

آغاز استخدام نیروهای جدید توییتر ؛ چرخه اخراج به پایان رسید؟

آغاز استخدام نیروهای جدید توییتر ؛ چرخه اخراج به پایان رسید؟
بازدید 91


به نظر می‌رسد که کم کم باید شاهد استخدام نیروهای جدید توییتر باشیم. ایلان ماسک در این مورد گفت که توییتر کارش با اخراج‌ها تمام شده و آماده استخدام مجدد است.

ایلان ماسک پس از پاکسازی تقریباً دو سوم از نیروی کار 7500 نفری توییتر در طول سه هفته، دوباره قصد استخدام نیروهای جدیدی را دارد.

مهاجرت به انگلستان و پرتغال

بر اساس گزارشی از The Verge، ماسک دیروز در طی یک جلسه عمومی با کارمندان توییتر، طبق گفته دو نفر از اعضای شرکت‌کننده در این جلسه، اعلام کرد که شرکت در زمینه اخراج‌ها به مرحله پایانی رسیده و اکنون به‌طور فعال در حال استخدام نیروهای جدید توییتر برای مشاغل حوزه مهندسی و فروش است. اظهارات او در همان روزی مطرح شد که موجی از کاهش نیروی کار در بخش فروش توییتر شکل گرفت، که باعث شد، این بخش تقریباً تمام مدیران ارشد خود را از زمان به قدرت رسیدن ماسک از دست بدهد.

ماسک نوع مشاغل حوزه مهندسی یا فروش را که توییتر برای آن‌ها استخدام می‌کند را مشخص نکرده است و این شرکت در حال حاضر هیچ شغل استخدامی فهرست‌شده‌ای در وب‌سایت خود ندارد. او در این جلسه گفت: «از نظر استخدام‌های مشاغل مهم، می‌توانم بگویم افرادی که در نوشتن نرم افزار مهارت دارند بالاترین اولویت را خواهند داشت». The Verge هفته گذشته گزارش داد که استخدام کنندگان توییتر از قبل با مهندسان تماس گرفته‌اند و از آنها می‌خواهند به «Twitter 2.0» بپیوندند.

بیشتر بخوانید: بهبود قابلیت‌های دایرکت مسیج توییتر ؛ رمزنگاری سرتاسری، ارسال ویدیو و موارد بیشتر

آغاز استخدام نیروهای جدید توییتر

جلسه عمومی روز دوشنبه اولین باری بود که کارمندان توییتر از ماسک این خبر را می‌شنیدند، زیرا او پیش‌تر از همه آن‌ها خواسته بود تا به منظور ایجاد فرهنگ «کار سخت‌کوشانه» خود که منجر به اعلام حدود 1000 استعفا در هفته گذشته شد، تصمیم بگیرند.

ماسک در حالی که به مدت نیم ساعت در دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو به سؤالات کارکنان خود پاسخ می‌داد، گفت: «هیچ برنامه ای برای انتقال دفتر مرکزی توییتر به تگزاس مانند تسلا وجود ندارد، اما احتمالاً شاهد «دفتر مرکزی دوگانه» در این کشور برای توییتر باشیم. این دو دفتر در کالیفرنیا و تگزاس مستقر خواهد بود».

او به کارمندان گفت: «اگر بخواهیم دفتر مرکزی را به تگزاس منتقل کنیم، فکر می‌کنم این ایده که توییتر از یک شرکت متعلق به جناح چپ سیاسی به جناح راست تبدیل شده است، را تقویت کند، اما اینطور نیست». او ادامه داد:«این تصاحب توئیتر توسط جناح راست نیست. این یک مالکیت جناح معتدل است».

ماسک در ادامه گفت: «برای اینکه در مرکز شهر دیجیتال دنیا باشیم، باید افرادی با طیف وسیعی از دیدگاه‌ها را در این شرکت جای دهیم، حتی اگر با این دیدگاه‌ها مخالف باشیم». این در حالی است که او به اخراج ده‌ها کارمند خود به دلیل ارسال توییت‌ها و پیام‌های Slack در انتقاد از او در چند هفته گذشته اشاره نکرد.

استخدام نیروهای جدید توییتر
استخدام نیروهای جدید توییتر

او اذعان کرد که سازماندهی مجدد او در شرکت اشتباهات زیادی خواهد داشت اما به مرور زمان تثبیت می شود. او در پاسخ به سوال یکی از کارمندان، گفت که «بخش‌های قابل توجهی از دسته فناوری باید از ابتدا بازسازی شود» و در نقطه‌ای دیگر از جلسه پیشنهاد کرد که «تا حدودی غیرمتمرکز کردن چیزها» با استفاده از تیم های مهندسی در ژاپن، هند، اندونزی و برزیل ایده خوبی است.

استفاده بسیار زیاد از توییتر در ژاپن که چیزی در حدود موارد استفاده در خود آمریکا است؛ به طور خاص توسط ماسک به عنوان چیزی معرفی که این شرکت باید از همین رویه به طور ایده‌آل در هر کشور دیگری الهام بگیرد.

او گفت: «ممکن است به نظر برسد که توییتر آمریکا محور است، اما در هر صورت ژاپن محور نیز هست». با وجود این واقعیت که ژاپن یک سوم جمعیت ایالات متحده را دارد، تقریباً تعداد کاربران فعال روزانه در ژاپن به همان اندازه در ایالات متحده آمریکا است.

ماسک در پاسخ به سوالی در مورد غرامت کارکنان، تکرار کرد که به کارمندان در توییتر پیشنهاد سهام این شرکت داده می‌شود و می‌توانند مانند اسپیس ایکس دیگر شرکت خصوصی او، به طور منظم آن‌ها را نقد کنند. او گفت:

«روش کار در SpaceX برای جذب نقدینگی این است که هر شش ماه یک رویداد نقدینگی برگزار می‌شود که در آن شرکت سهام را بازخرید می‌کند و ما همچنین از سرمایه‌گذاران جدید برای خرید سهام دعوت می‌کنیم. البته که ما می‌توانیم در توییتر به همین روش کار کنیم».

هرکسی که اکنون وارد توییتر می‌شود در شرکتی بسیار کوچکتر از قبل از مدیریت ماسک کار می‌کند. در حالی که تعداد دقیق میزان اخراج‌های تحت نظر او مشخص نیست، اما تخمین زده می‌شود که نزدیک به 7400 نفر به سیستم‌های داخلی توییتر دسترسی داشتند و او نیمی از آن‌ها را اخراج کرده است.

به گفته دو نفری که این اعداد را گزارش کرده‌اند، این تعداد، شامل هزاران پیمانکار خارجی که ماسک آن‌ها را اخراج کرده است، نمی‌شود، از آن زمان تعداد آن‌ها به چیزی در حدود 2700 نفر کاهش یافته است.

این اخراج‌ها شامل مهندسان با سابقه طولانی مدت، برخی با بیش از یک دهه تجربه در شرکت، و همچنین فهرست بلندی از راهبران شرکت می‌شود.

مدیرعامل، مدیر مالی و مدیر ارشد حقوقی توییتر همگی در روز اول مالکیت ماسک برکنار شدند. مدیران ارشد تبلیغات و تیم تولید محتوای توییتر نبر یا استعفا داده‌اند یا اخراج شده‌اند. طبق گفته کارمندان فعلی و سابق، چندین تیم «دریافت انتقادات» هم با اخراج و استعفا کاملاً نابود شدند. بنابراین توییتر بخش روابط عمومی ندارد تا برای اظهار نظر با آن تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره استخدام نیروهای جدید توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

منبع: theverge

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید